[PDF] Ges Risorto Un Indagine Biblica Storica E Teologica Sulla Risurrezione Di Cristo - eBooks Review

Ges Risorto Un Indagine Biblica Storica E Teologica Sulla Risurrezione Di Cristo


Ges Risorto Un Indagine Biblica Storica E Teologica Sulla Risurrezione Di Cristo
DOWNLOAD

Download Ges Risorto Un Indagine Biblica Storica E Teologica Sulla Risurrezione Di Cristo PDF/ePub or read online books in Mobi eBooks. Click Download or Read Online button to get Ges Risorto Un Indagine Biblica Storica E Teologica Sulla Risurrezione Di Cristo book now. This website allows unlimited access to, at the time of writing, more than 1.5 million titles, including hundreds of thousands of titles in various foreign languages. If the content not found or just blank you must refresh this page



Ges Risorto Un Indagine Biblica Storica E Teologica Sulla Risurrezione Di Cristo


Ges Risorto Un Indagine Biblica Storica E Teologica Sulla Risurrezione Di Cristo
DOWNLOAD
Author : Gerald O'Collins
language : it
Publisher:
Release Date : 1989

Ges Risorto Un Indagine Biblica Storica E Teologica Sulla Risurrezione Di Cristo written by Gerald O'Collins and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 1989 with Religion categories.




Il Risorto


Il Risorto
DOWNLOAD
Author : Massimo De Santis
language : it
Publisher: Edizioni Dehoniane Bologna
Release Date : 2020-10-07T15:42:00+02:00

Il Risorto written by Massimo De Santis and has been published by Edizioni Dehoniane Bologna this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2020-10-07T15:42:00+02:00 with Religion categories.


Questo libro si propone di individuare in quale modo, nella seconda metà del I secolo d.C., gli evangelisti sentono il bisogno di consolidare il senso identitario delle comunità cristiane alle quali appartengono. Dopo la distruzione del tempio di Gerusalemme, nel 70 d.C., i seguaci del nuovo movimento sorto dopo la morte e la risurrezione di Gesù di Nazaret avvertono la necessità di fare memoria delle loro origini e ribadiscono nella fede nel Cristo risorto ciò che li distingue dai giudei e dai gentili. La prima parte del volume prende in esame i racconti evangelici della risurrezione per enucleare la prospettiva teologica con la quale ciascun evangelista contribuisce a definire l’identità della comunità destinataria del suo scritto. La seconda parte esamina le tradizioni della scoperta della tomba vuota e degli incontri tra i discepoli e il Risorto, infine l'ultima parte riassume le conseguenze cristologiche, teologiche ed etico-antropologiche della risurrezione di Gesù.



Sulle Tracce Del Cristo Risorto


Sulle Tracce Del Cristo Risorto
DOWNLOAD
Author : Antonio Persili
language : it
Publisher: Edizioni C.P.R.
Release Date : 1998-01-01

Sulle Tracce Del Cristo Risorto written by Antonio Persili and has been published by Edizioni C.P.R. this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 1998-01-01 with categories.


Tivoli,1988. L' autore, con una accurata esegesi biblica, dimostra non solo la storicità della resurrezione di Gesù, ma anche quella dei racconti evangelici della sepoltura e delle visite al sepolcro, confermando, con argomenti del tutto nuovi, l insegnamento della Chiesa.Dimostra la storicità dei racconti evangelici, conciliando le apparenti contraddizioni, che finora sembravano insanabili, e riconducendo all unità di un solo racconto le notizie diverse ma complementari , narrate dai quattro evangelisti.Dimostra la storicità della risurrezione, analizzando tutti gli elementi che la compongono, sia quelli storici che quelli di fede.La risurrezione è un fatto storico, perché è avvenuta in questo mondo con la scomparsa del corpo di Gesù dall interno delle tele. Di essa conosciamo non solo il tempo ed il luogo, in cui è avvenuta, ma anche le circostanze, che l hanno preceduta, accompagnata e seguita, e i fenomeni che essa ha prodotto sulle tele e sugli aromi.Infine, siamo in grado di ricostruire la dinamica attimo per attimo.La risurrezione è un mistero di fede, perché è stata causata dall intervento soprannaturale di Dio Padre, che ha glorificato il suo Figlio Gesù, in anima e corpo, facendolo passare dalla dimensione umana a quella divina.Solo i testimoni oculari o i loro discepoli potevano narrare i fatti e fenomeni con tanta esattezza da permetterne la ricostruzione.Infine, l autore, con una interpretazione originale delle impronte della sindone di Torino, dimostra che esse confermano pienamente la storicità dei racconti evangelici e della risurrezione di Gesù.



Dicono Che Risorto


Dicono Che Risorto
DOWNLOAD
Author : Vittorio Messori
language : it
Publisher: Edizioni Ares
Release Date : 2021-02-11

Dicono Che Risorto written by Vittorio Messori and has been published by Edizioni Ares this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2021-02-11 with Religion categories.


Dopo Ipotesi su Gesù e l’inchiesta sulla sua Passione e Morte in Patì sotto Ponzio Pilato?, Vittorio Messori indaga il mistero della Risurrezione. Con la chiarezza del giornalista, unita alla preparazione dell’esperto, l’Autore chiude con questo libro la trilogia in cui dimostra la storicità della vita e del messaggio di Gesù di Nazaret, proponendo al tempo stesso una sua originale chiave di lettura, moderna e scientifica insieme, per leggere e capire i Vangeli.



La Risurrezione Di Ges Cristo


La Risurrezione Di Ges Cristo
DOWNLOAD
Author : Hans Kessler
language : it
Publisher:
Release Date : 1999

La Risurrezione Di Ges Cristo written by Hans Kessler and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 1999 with Religion categories.




Il Cammino Pasquale Di Ges


Il Cammino Pasquale Di Ges
DOWNLOAD
Author : Mario Imperatori
language : it
Publisher: Àncora Editrice
Release Date : 2015-09-02

Il Cammino Pasquale Di Ges written by Mario Imperatori and has been published by Àncora Editrice this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2015-09-02 with Religion categories.


Dopo un previo chiarimento sulla relazione tra ricerca storica e teologia, il testo si propone di seguire il cammino pasquale di Gesù arrivando fin sulla soglia del suo sepolcro aperto, dove appaiono alcuni segni della sua inattesa risurrezione dai morti. A questo punto il lettore viene invitato a riflettere sulle implicazioni epistemologiche di questo evento sorprendente che, pur trascendendo il piano storico, vi lascia tuttavia delle tracce. L’itinerario raggiungerà il suo culmine nella trattazione della parusia, che ha non solo un legame di stretta dipendenza dalla risurrezione di Gesù dai morti, ma è anche importante per un’adeguata lettura dei segni dei tempi che stiamo vivendo.«La risurrezione corporale di Gesù dai morti, in quanto operata dal Dio di Israele, esula dal campo d’indagine della scienza storica ed è, per conseguenza, un’ipotesi di per sé scientificamente indimostrabile. Ma non per questo si tratta di un’ipotesi irrazionale, né in contrasto con la scienza»



La Risurrezione Di Ges


La Risurrezione Di Ges
DOWNLOAD
Author : Adriano Virgili
language : it
Publisher:
Release Date : 2020-11-09

La Risurrezione Di Ges written by Adriano Virgili and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2020-11-09 with categories.


Dalla prefazione di Angelo D'Agostino: "Nessuno si illuda [...] che Virgili sia un ingenuo apologeta e che il libro che ha tra le mani sia un trattatello fazioso e risibile. Sarebbe un grande errore! Si scontra su un terreno filosofico con teste pensanti come Hume; su quello storico con miticisti come R. Carrier. Parla agli scettici con la terza via di Tommaso d'Aquino, dialoga e argomenta di continuo con studiosi rinomati come R. Brown, R. Bauckham e L. Hurtado. Arriva ai suoi obbiettivi senza mai zoppicare: conosce e usa la patristica, le fonti giudaiche, la letteratura intertestamentaria e la storia della ricerca sul Gesù storico. Il metodo adottato, quello minimalista, non gli impedisce di prendere le proprie decisioni critiche su alcuni argomenti come quello del vaticinium ex eventu nella parte terza del libro. Indizio, quest'ultimo, dell'obbiettività e serietà scientifica dell'autore. La mia prima impressione appena finito di leggerlo è stata quella di aver letto un manuale di teologia multi-disciplinare con un unico obbiettivo. Una introduzione argomentata e ben intessuta. Un libro per tutti, che paradossalmente non necessita di nessuna fede previa. Un libro che si preoccupa dell'intelletto tanto quanto dell'anima."



Questo Ges At 2 32


Questo Ges At 2 32
DOWNLOAD
Author : Paolo Gamberini
language : it
Publisher: Edizioni Dehoniane Bologna
Release Date : 2013-10-10T00:00:00+02:00

Questo Ges At 2 32 written by Paolo Gamberini and has been published by Edizioni Dehoniane Bologna this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2013-10-10T00:00:00+02:00 with Religion categories.


Il corso di cristologia si propone di articolare in un'unità organica i due momenti della domanda che Gesù rivolge ai suoi discepoli: «Chi dice la gente che io sia?» e «Voi chi dite che io sia?» (cf. Mc 8,27-29). Asse portante della trattazione è la centralità dell'evento concreto di Gesù di Nazaret - crocifisso e risorto - per la comprensione sia dell'identità di Gesù Cristo (vero Dio e vero uomo), sia dell'identità di Dio come essere relazionale (uno e trino). Il percorso si articola in 20 tesi, ciascuna con una propria tematica, arricchita da suggerimenti bibliografici e domande per lo studio personale. La prima parte (tesi I-XI) prende avvio da un bilancio della ricerca storica su Gesù. A partire dal contesto sociale e religioso in cui egli è vissuto, risponde alla domanda sulla sua identità dal punto di vista meramente storiografico, consentendo di definire in primo luogo ciò che egli non è. In seguito ne prende in esame ministero, passione e morte: il Gesù prepasquale consente di delineare in positivo la persona di Gesù Cristo, facendo emergere la struttura relazionale dell'identità di Gesù che si dischiude attraverso l'incontro, la sequela, il conflitto, l'abbandono e la morte. È tuttavia l'esperienza pasquale che conduce all'esplicitazione cristologica dell'identità di Gesù e che fonda la cristologia. La seconda parte del manuale affronta lo sviluppo dogmatico della cristologia, che ha trovato esplicitazione nei concili di Nicea, Efeso, Calcedonia, Costantinopoli I e II (tesi XII-XIV). La terza è di carattere prettamente sistematico (tesi XV-XX) e prende tra l'altro in esame la singolarità e l'unicità di Gesù Cristo in dialogo con il giudaismo, l'islam e le altre religioni.



Fundamental Theology


Fundamental Theology
DOWNLOAD
Author : Gerald O'Collins
language : en
Publisher: Wipf and Stock Publishers
Release Date : 2001-06-26

Fundamental Theology written by Gerald O'Collins and has been published by Wipf and Stock Publishers this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2001-06-26 with Religion categories.


This book is an updated investigation of the central themes of fundamental theology: revelation, hermeneutics, faith and its formulations, and the role of authoritative teaching in the Church. In a clear and balanced manner, Gerald O'Collins sums up the best of Roman Catholic teaching since Vatican II. Students and others who are reflecting on the nature of their Christian belief will find this book invaluable. The unique quality of this work, however, is its foundation in human experience. Before he probes the theological issues, O'Collins lays down a groundwork for understanding experience. It is not an attempt to turn fundamental theology into a subjective science, but it is a recognition that the reality of God always intersects with self-conscious human beings. While it does not touch all of the themes of fundamental theology, the book does provide in-depth treatment of revelation, tradition, and inspiration.



The Priority Of John


The Priority Of John
DOWNLOAD
Author : John A. T. Robinson
language : en
Publisher: Wipf and Stock Publishers
Release Date : 2011-03-01

The Priority Of John written by John A. T. Robinson and has been published by Wipf and Stock Publishers this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2011-03-01 with Religion categories.


It has been the fate of many books on John to be left unfinished, for its interpretation naturally forms the crowning of a lifetime. I have myself been intending to write a book on the Fourth Gospel since the 'fifties, before I broke off (reluctantly) to be Bishop of Woolwich, though I am grateful now that I did not produce it prematurely at that time. It means however that I shall be compelled to refer to and often recapitulate material directly or indirectly related to the Johannine literature, which I have written over the years (some of it indeed while I was bishop). Many scholars in fact, if not most now, think that the author of the Gospel himself never lived to finish it and have seen the work as the product of numerous hands and redactors. As will become clear, I prefer to believe that the ancient testimony of the church is correct that John wrote it 'while still in the body' and that its roughnesses, self-corrections and failures of connection, real or imagined, are the result of its not having been smoothly or finally edited. If so I am in good company. At any rate who could wish for a better last testimony from his friends than that 'his witness is true' (John 21.24)? In other words, he got it right--historically and theologically. --from the Introduction At the time of his death in December 1983, John Robinson had completed the text of the book on which his 1984 Bampton lectures were to be based, so that it is possible to see the full details of his extremely controversial argument that the Gospel of John was the first Gospel to be written. Dr. Robinson himself once described the dawning of his conviction that this was the case as a 'Damascus Road experience', and his presentation of the evidence is made with all the customary vigor with which he would argue for something in which he deeply believed. The objections which need to be overcome to stand on its head what has long been one of the fundamental assumptions of New Testament scholarship are substantial, but here once again Dr. Robinson shows that so much of what is taken as established fact in that area is no more than preference and presumption. Certainly he will provoke rethinking on a whole series of topics, from the chronology of Jesus' ministry to the nature of his teaching. As The Listener said of the equally controversial Redating the New Testament: The greatest pleasure Dr. Robinson gives is purely intellectual. His book is a prodigious virtuoso exercise in inductive reasoning and an object lesson in the nature of historical argument and historical knowledge. This sequel equals, if not excels, its predecessor in those respects and is a fitting tribute to a brilliant New Testament scholar. The manuscript was prepared for publication by Dr. Chip Coakley, Dr Robinson's pupil, now Lecturer in Religious Studies in the University of Lancaster.