[PDF] Il Fascino Dell Uniforme Dal Conformismo Alla Trasgressione - eBooks Review

Il Fascino Dell Uniforme Dal Conformismo Alla Trasgressione


Il Fascino Dell Uniforme Dal Conformismo Alla Trasgressione
DOWNLOAD

Download Il Fascino Dell Uniforme Dal Conformismo Alla Trasgressione PDF/ePub or read online books in Mobi eBooks. Click Download or Read Online button to get Il Fascino Dell Uniforme Dal Conformismo Alla Trasgressione book now. This website allows unlimited access to, at the time of writing, more than 1.5 million titles, including hundreds of thousands of titles in various foreign languages. If the content not found or just blank you must refresh this page



Il Fascino Dell Uniforme Dal Conformismo Alla Trasgressione


Il Fascino Dell Uniforme Dal Conformismo Alla Trasgressione
DOWNLOAD
Author : Jennifer Craik
language : it
Publisher: Armando Editore
Release Date : 2010

Il Fascino Dell Uniforme Dal Conformismo Alla Trasgressione written by Jennifer Craik and has been published by Armando Editore this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2010 with Design categories.




Progettare Il Volto Delle Istituzioni


Progettare Il Volto Delle Istituzioni
DOWNLOAD
Author : Elisabetta Benelli
language : it
Publisher: Altralinea Edizioni
Release Date : 2015-07-13

Progettare Il Volto Delle Istituzioni written by Elisabetta Benelli and has been published by Altralinea Edizioni this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2015-07-13 with Design categories.


Un racconto, attraverso il materiale raccolto negli anni e le esperienze di insegnamento sviluppate in Italia e all’estero, di come il “modo di presentarsi” influenzi la percezione che l’altro ha di noi, talvolta anche oltre il dovuto. Anche se “l’abito non fa il monaco”, infatti, in alcuni “habiti antichi et moderni”, è possibile individuare quegli elementi di riconoscimento che hanno consentito e consentono, ancora oggi, di esprimersi senza ricorrere alle parole. Nella parte conclusiva del volume, alcuni lavori i degli studenti dei corsi di Design e Moda dell’Università di Firenze che hanno ridisegnato le uniformi di alcune Istituzioni, mantenendone l’intrinseco messaggio di funzionalità, identità, rappresentanza, creatività e rigore. (Elisabetta Benelli)



Food And Culture Tre Volumi


Food And Culture Tre Volumi
DOWNLOAD
Author : Giovanna Motta
language : it
Publisher: Edizioni Nuova Cultura
Release Date : 2017-05-31

Food And Culture Tre Volumi written by Giovanna Motta and has been published by Edizioni Nuova Cultura this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2017-05-31 with Social Science categories.


Il cibo è nutrimento, è produzione agraria, è distribuzione commerciale, è medicina, è ideologia, è identità, è simbolo, e tanto altro ancora. L’analisi della cultura alimentare racconta la storia degli uomini nel suo divenire, riflette i ritmi dell’economia e le ascese sociali, definisce aree di influenza culturale e scambi di cibi, di costumi, di usi – ancestrali e recenti - di saperi tradizionali, di competenze, segna luoghi multiculturali che nel tempo mescolano, contaminano, scambiano uomini e piante, prodotti alimentari e consumi, cibi e conoscenze. È un grande patrimonio dell’umanità, frutto del superamento dell’unità culturale che rappresenta l’ampiezza di un pluralismo alimentare in cui convivono realtà diverse mescolate fra loro nel breve come nel lungo periodo. Nel ritmo differente della storia ai cambiamenti più rapidi si unisce il tempo medio della congiuntura come quello più lento ma significativo della lunga durata che insieme congiungono il tema dell’alimentazione agli altri cambiamenti, di idee, di classi sociali, di dinamiche politiche ed economiche. Consumi di cibi pregiati si affiancano ad abitudini più modeste, ovunque si diffondono i prodotti “nuovi” giunti dalle Americhe, ai beni alimentari della fascia mediterranea si aggiungono le spezie venute dall’Asia, il grano di Sicilia, la carne d’Ungheria, lo zucchero di Madera, insomma una grande fusione fra sapori mediterranei, gusti mitteleuropei, essenze esotiche. La voce degli uomini di un tempo giunta a noi attraverso i documenti d’archivio parla le molte lingue dell’integrazione alimentare e crea una comunione che moltiplica all’infinito l’armonia di un cibo modificato dalle molte contaminazioni. È quanto hanno raccontato gli studiosi che in gran numero hanno partecipato al convegno “Food and Culture” tenutosi presso l’Università di Roma La Sapienza il 9 e 10 giugno 2016 affrontando anche temi attuali come l’ultramediatizzazione del cibo, la trasformazione degli chef in star dell’intrattenimento, il cosiddetto “foodporn” cioè il cibo come godimento estetico e come espressione di voyeurismo condiviso sui social network. Il Dottorato di Storia d’Europa, a un anno di distanza da Expo, ha inteso porre in evidenza la complessa realtà del cibo e intende ora offrire i risultati di tale importante incontro scientifico, oltre che alla comunità di specialisti interessati al tema, in particolare ai dottorandi che stanno compiendo il loro percorso di formazione.



Vendere Agli Stranieri Nel Fashion Retail


Vendere Agli Stranieri Nel Fashion Retail
DOWNLOAD
Author : Lorenzo Dornetti
language : it
Publisher: Youcanprint
Release Date : 2018-02-16

Vendere Agli Stranieri Nel Fashion Retail written by Lorenzo Dornetti and has been published by Youcanprint this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2018-02-16 with Business & Economics categories.


L'Italia è la meta di riferimento dei "Globe Shopper"; ogni anno moltissimi stranieri scelgono i punti vendita del Bel Paese per fare shopping. Questo manuale svela tecniche e strategie pratiche per comunicare al meglio con la clientela cinese, russa, araba, giapponese e brasiliana. Senza dimenticare dei vicini di casa Europei e dei nuovi ricchi del continente africano e indiano. Il manuale si chiude con l'inserto "Le parole della moda" che riporta oltre 300 parole e frasi utili tradotte in inglese, tedesco e francese.



Pedagogia E Vita 2019 1


Pedagogia E Vita 2019 1
DOWNLOAD
Author : AA. VV.
language : it
Publisher: Edizioni Studium S.r.l.
Release Date : 2020-12-16

Pedagogia E Vita 2019 1 written by AA. VV. and has been published by Edizioni Studium S.r.l. this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2020-12-16 with Religion categories.


Sezione I Alla riscoperta del bambino Interferenze teoriche tra bambino, adulto e animale. Appunti sulla storia dell’infanzia come olografia L’infanzia di genere nel tempo: questioni pedagogiche in rassegna La lotta tra adulti e bambini, ovvero l’epigenesi del male Rita Gay. Al cuore del rapporto tra le generazioni Metodi, strumenti e linguaggi per riscoprire la “pesantezza” dell’educativo Giocare senza giocattoli: alla riscoperta del gioco senso-motorio e protosimbolico Apprendere dall’esperienza. L’Espressione corporea per l’educazione in età scolare L’emozione di crescere. Educare all’affettività nella relazione adulto-bambino Uno studio esplorativo sulle rappresentazioni della famiglia nei bambini di una scuola primaria Pensare in pedagogia: sull’orlo dello stesso abisso Sezione II L’educazione di genere fra teoria e prassi: itinerari di ricerca sull’infanzia Le ragioni di un dialogo L’infanzia di genere nel tempo: questioni pedagogiche in rassegna L’educazione di bambini e bambine nei disegni di società buone e giuste tra XVI e XIX secolo Maschile e femminile: ottant’anni di educazione fisica per l’infanzia in Italia (1833-1914) Fare, disfare, rifare il genere giocando: prospettive educative Un film di animazione per l’infanzia: una lettura critica attorno alla cultura di genere e delle differenze Visione dell’infanzia e identità di genere in un Paese giovane, multietnico, migrante



E Basta Con Sto Fascismo


E Basta Con Sto Fascismo
DOWNLOAD
Author : Daniele Capezzone
language : it
Publisher: Edizioni Piemme
Release Date : 2023-09-11

E Basta Con Sto Fascismo written by Daniele Capezzone and has been published by Edizioni Piemme this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2023-09-11 with Political Science categories.


Il fascismo è la vera e propria ossessione della sinistra. Non ci sono una sola campagna elettorale né un solo momento di dibattito pubblico che restino esenti da questo logoro evergreen. Ogni episodio, non importa se vero, verosimile, presunto, inventato, che possa essere funzionale a infilare a forza una metaforica camicia nera alla destra è immediatamente esaltato e ingigantito a sinistra. Ma quando invece (è accaduto proprio a Capezzone all'università La Sapienza di Roma) sono i collettivi di sinistra a tentare di conculcare con la violenza la libertà di parola altrui, allora scatta il riflesso di minimizzare-attenuare-smorzare. Ogni giorno siamo costretti a liti sul passato, su quel fardello che ci portiamo appresso dalla nascita della Repubblica e non ci accorgiamo di quanto sia pervasiva e pericolosa l'agenda progressista, quella che negli Stati Uniti chiamano woke, con le sue insidie di conformismo, omogeneizzazione, rifiuto della differenza - per paradosso - proprio da parte di chi ama alzare retoricamente la bandiera delle diversità. Quello di Daniele Capezzone è un liberty speech sfrontato, che chiama in causa in modo esplicito gli avversari della sua visione e pure gli amici e gli alleati troppo timidi, o disorientati, o confusi sul senso stesso della battaglia da ingaggiare. È a suo modo un piccolo manifesto liberale e libertario, che non mancherà di suscitare polemiche e aspre reazioni.



Indian Journals


Indian Journals
DOWNLOAD
Author : Allen Ginsberg
language : en
Publisher: Grove/Atlantic, Inc.
Release Date : 2007-12-01

Indian Journals written by Allen Ginsberg and has been published by Grove/Atlantic, Inc. this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2007-12-01 with Biography & Autobiography categories.


Allan Ginsberg was the leading poet and conscience of the Beat generation. Indian Journals collects Ginsberg’s writings from his trip to India in 1962–63.



Asylums


Asylums
DOWNLOAD
Author : Erving Goffman
language : en
Publisher: Routledge
Release Date : 2017-09-08

Asylums written by Erving Goffman and has been published by Routledge this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2017-09-08 with Social Science categories.


A total institution is defined by Goffman as a place of residence and work where a large number of like-situated, individuals, cut off from the wider society for an appreciable period of time, together lead an enclosed, formally administered round of life. Prisons serve as a clear example, providing we appreciate that what is prison-like about prisons is found in institutions whose members have broken no laws. This volume deals with total institutions in general and, mental hospitals, in particular. The main focus is, on the world of the inmate, not the world of the staff. A chief concern is to develop a sociological version of the structure of the self. Each of the essays in this book were intended to focus on the same issue--the inmate's situation in an institutional context. Each chapter approaches the central issue from a different vantage point, each introduction drawing upon a different source in sociology and having little direct relation to the other chapters. This method of presenting material may be irksome, but it allows the reader to pursue the main theme of each paper analytically and comparatively past the point that would be allowable in chapters of an integrated book. If sociological concepts are to be treated with affection, each must be traced back to where it best applies, followed from there wherever it seems to lead, and pressed to disclose the rest of its family.



Gramsci S Historicism Routledge Revivals


Gramsci S Historicism Routledge Revivals
DOWNLOAD
Author : Esteve Morera
language : en
Publisher: Routledge
Release Date : 2013-12-19

Gramsci S Historicism Routledge Revivals written by Esteve Morera and has been published by Routledge this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2013-12-19 with Social Science categories.


First published in 1990, this book is a comprehensive study of Gramsci's Quaderni, and gives the reader a penetrating account of the structure of Gramsci's thought. The author draw on many materials and sources, making accesible to the English-speaking reader a wide range of texts otherwise only available in Italian, French, Spanish, and Catalan. His book sheds light on Gramsci's basic philosophical and methodological principles, and will be useful as an introduction to Gramsci for students of political science, sociology, social science, history, and philosophy, as well as to scholars in the field.



The Outlaws


The Outlaws
DOWNLOAD
Author : Ernst Von Salomon
language : en
Publisher: Arktos
Release Date : 2013

The Outlaws written by Ernst Von Salomon and has been published by Arktos this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2013 with Fiction categories.


It is November 1918. Germany has just surrendered after four years of the most savage warfare in history. It is teetering on the brink of total social and economic collapse, and the German people now lie at the mercy of new, liberal politicians who despise everything Germany once stood for. The Communists are rioting in the streets, threatening to topple the new government in Weimar and bring about their own revolution. The frontline soldiers are returning from the hell of the war to find an unrecognizable land, the principles and traditions they had sacrificed so much to defend now the stuff of mockery. The narrator of The Outlaws, a 16-year-old military cadet, is too young to have served in the trenches, but feels the sting of this betrayal no less than they. Since Germany's armies have been all but disbanded, he joins the paramilitary Freikorps - groups of veterans who refuse to lay down their arms, and who have pledged to stop the Communists - and begins fighting, first in the streets of Germany's cities, and then in the Baltic states, defending Germany's eastern frontiers from Communist subversion while ignoring the calls to disengage by the meek politicians at home. After months of intense fighting abroad, the Freikorps soldiers return to settle scores with their enemies in Germany, dreaming of a nationalist counter-revolution, and, their trigger fingers still itchy, fix their sights on bringing down the hated new government once and for all... The Outlaws is a chronicle of the experiences of the men who fought in the Freikorps, but it is also an adventure and a war story about an entire generation of soldiers who loved their homeland more than peace and comfort, and who refused to accept defeat at any price. "What we wanted we did not know; but what we knew we did not want. To force a way through the prisoning wall of the world, to march over burning fields, to stamp over ruins and scattered ashes, to dash recklessly through wild forests, over blasted heaths, to push, conquer, eat our way through towards the East, to the white, hot, dark, cold land that stretched between ourselves and Asia - was that what we wanted? I do not know whether that was our desire, but that was what we did. And the search for reasons why was lost in the tumult of continuous fighting." - p. 65 Ernst von Salomon (1902-1972) was one of the writers of the German Conservative Revolution of the 1920s. Like the narrator of The Outlaws, he was a military cadet at the end of the First World War, and joined the Freikorps, participating in many of the events described in the book, including the assassination of Foreign Minister Walther Rathenau, for which he was imprisoned. He went on to write many books and film scripts.