[PDF] La Notizia Smarrita Modelli Di Giornalismo In Trasformazione E Cultura Digitale - eBooks Review

La Notizia Smarrita Modelli Di Giornalismo In Trasformazione E Cultura Digitale


La Notizia Smarrita Modelli Di Giornalismo In Trasformazione E Cultura Digitale
DOWNLOAD

Download La Notizia Smarrita Modelli Di Giornalismo In Trasformazione E Cultura Digitale PDF/ePub or read online books in Mobi eBooks. Click Download or Read Online button to get La Notizia Smarrita Modelli Di Giornalismo In Trasformazione E Cultura Digitale book now. This website allows unlimited access to, at the time of writing, more than 1.5 million titles, including hundreds of thousands of titles in various foreign languages. If the content not found or just blank you must refresh this page



La Notizia Smarrita Modelli Di Giornalismo In Trasformazione E Cultura Digitale


La Notizia Smarrita Modelli Di Giornalismo In Trasformazione E Cultura Digitale
DOWNLOAD
Author : Paolo Costa
language : it
Publisher:
Release Date : 2010

La Notizia Smarrita Modelli Di Giornalismo In Trasformazione E Cultura Digitale written by Paolo Costa and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2010 with Language Arts & Disciplines categories.


La tesi principale di questo libro è riassumibile in una semplice constatazione: la notizia, che ha sempre costituito il prodotto essenziale del lavoro giornalistico, rischia di perdere parte della sua sostanza epistemologica. Dentro lo scenario attuale dell'informazione e della comunicazione di massa la notizia è smarrita. Lo è, in un primo senso, perché fatichiamo a seguirne le tracce e a riconoscerla. L'abbiamo smarrita, appunto. Ma lo è anche in un secondo senso: è la notizia stessa che non sa dove andare, che si è persa per strada. Ora, lo smarrimento della notizia coincide con un altro fenomeno, cominciato molto tempo prima e del quale pure ci occupiamo in questo libro. Alludiamo alla morte del giornalismo idealmente inteso. Esistono oggi, al suo posto, diversi giornalismi. E probabilmente ciò sarà sempre più vero in futuro. Corollario della tesi è che la crisi nel giornalismo non è un fatto recente e, comunque, non è riconducibile all'avvento di Internet.



Giornalismo Informazione E Comunicazione


Giornalismo Informazione E Comunicazione
DOWNLOAD
Author : Roberto Baldassari
language : it
Publisher: Marsilio Editori spa
Release Date : 2022-11-25T00:00:00+01:00

Giornalismo Informazione E Comunicazione written by Roberto Baldassari and has been published by Marsilio Editori spa this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2022-11-25T00:00:00+01:00 with Literary Collections categories.


Società frenetiche, dinamiche, assassine del tempo, tecnologicamente avanzate, si presentano al consumatore mediale del XXI secolo. Nuove forme di produzione di informazione originano nuove forme di percezione, accesso e consumo dei testi e delle informazioni. Incastrato in questo scenario in continua mutagenesi il giornalista cerca di riposizionarsi rincorrendo e anticipando il ritmo incessante dei New Media. Giornalista e utente compiono così azioni di produzione e consumo mediale interconnessi al sistema di informazione, al contesto sociale e ai nuovi strumenti tecnologici concorrendo a generare un inedito ciclo della notizia e di contenuti: il Newswebing User Model.



Giornalismo E Nuovi Media


Giornalismo E Nuovi Media
DOWNLOAD
Author : Sergio Maistrello
language : it
Publisher: Apogeo Editore
Release Date : 2010-10-17T00:00:00+02:00

Giornalismo E Nuovi Media written by Sergio Maistrello and has been published by Apogeo Editore this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2010-10-17T00:00:00+02:00 with Computers categories.


Come evolve il giornalismo, stretto tra la crisi epocale dell’industria tradizionale e i nuovi spazi di espressione offerti dai network digitali? Quali competenze deve avere un professionista dell’informazione per sopravvivere in un ambiente in cui non ha più il monopolio delle notizie? Quali sono le nuove grammatiche con cui è necessario prendere confidenza? Il libro parte dalle nuove dinamiche sociali promosse dalla Rete e, passando attraverso un'approfondita divulgazione degli strumenti e delle pratiche emerse finora, esplora il loro impatto sul giornalismo. Dal viaggio tra i colossi editoriali alla ricerca di nuove modalità operative e gli avamposti più innovativi dell'informazione collaborativa emerge la consapevolezza che il giornalismo non solo non viene rinnegato in questo passaggio storico, ma - liberato dalle rigidità commerciali ed editoriali degli ultimi decenni - ha semmai l’opportunità di vivere una nuova fase di prosperità.[..] le persone non hanno più bisogno a tutti i costi di mediatori. La società in Rete sta imparando a comunicare, a informarsi, a condividere cultura, a commerciare, ad amministrarsi, a divertirsi, a progettare al di là di ogni forma di mediazione conosciuta in precedenza. Sebbene le prime manifestazioni di tutto ciò possano apparire rozze e imperfette, miglioreranno in fretta. [...]Se l’editoria fa il suo ingresso nel suo decennio più drammatico, il giornalismo potrebbe invece uscire da questo passaggio storico paradossalmente rafforzato. Restano sfide vitali, una per tutte la ricostruzione su nuove basi di un’economia che garantisca la professionalità. Ma in un mondo in cui molte più informazioni sono disponibili a un numero maggiore di persone cresce la necessità di una figura indipendente che possieda strumenti tecnici e culturali per fare sintesi, per gettare ponti tra le specializzazioni, per comporre scenari. Un professionista consapevole di non avere più né l’esclusiva né deleghe in bianco, che si accontenti spesso di arrivare in seconda battuta sui fatti a fronte di maggiore approfondimento e che sia in grado di lavorare insieme ai tanti nuovi soggetti che affollano lo spazio pubblico delle idee e delle opinioni, a cominciare dai suoi stessi concittadini. Non sarà come prima, ma non sarà necessariamente peggio di prima.(dall'Introduzione al volume)



Point Break


Point Break
DOWNLOAD
Author : Fabio Brivio
language : it
Publisher: Apogeo Editore
Release Date : 2012-01-11T00:00:00+01:00

Point Break written by Fabio Brivio and has been published by Apogeo Editore this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2012-01-11T00:00:00+01:00 with Computers categories.


Un unico ebook che raccoglie gli otto #ebooksurf scritti da professionisti dell'editoria per i professionisti alle prese con il mutamento digitale.Il titolo, Point Break, rimanda al punto di rottura dell'onda che si ingrossa prima di infrangersi, a quel punto il surfista si alza sulla tavola e comincia a danzare. Questa metafora ben esemplifica le sfide del e nel mondo editoriale.Composto da circa 700.000 battute - su carta sarebbero più di 350 pagine - questo ebook è una raccolta unica di saperi e conoscenze per capire come affrontare i cambiamenti tra professionalità, diritti, social media, librerie online, formati, marketing e comunicazione.Gli #ebooksurf sono in vendita singolarmente a 3,99€, Point Break permette di averli subito tutti e otto al prezzo di cinque e un risparmio di oltre il 35%.Dentro Point Break sono quindi raccolti:1) Io editore tu Rete di Sergio Maistrello2) Oltre la carta di Letizia Sechi 3) Il mestiere dell'editor di Fabio Brivio 4) La pratica dell'ePub di Ivan Rachieli 5) Editore nei social media di Federica Dardi 6) Ebook nel contratto di Ginevra Villa 7) Editoria universitaria digitale di Nicola Cavalli 8) Il libraio digitale di Francesco RigoliTrovi maggiori informazioni sui singoli titoli all'indirizzo http://www.apogeonline.com/editoriadigitale



Io Editore Tu Rete


Io Editore Tu Rete
DOWNLOAD
Author : Sergio Maistrello
language : it
Publisher: Apogeo Editore
Release Date : 2011-11-03T00:00:00+01:00

Io Editore Tu Rete written by Sergio Maistrello and has been published by Apogeo Editore this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2011-11-03T00:00:00+01:00 with Computers categories.


Chi, oggi, può essere definito editore? Ognuno di noi, libero di produrre, curare, diffondere contenuti, può a pieno titolo definirsi tale. Il paradosso è che i più indifesi, in questo passaggio storico, sono proprio i produttori di contenuto di estrazione più tradizionale, disorientati dal venir meno delle solide certezze che avvolgevano prodotti, ruoli e processi industriali. Tuttavia il lavoro di professionisti della comunicazione – giornalisti, scrittori, editori – in questo paesaggio di sovrabbondanza informativa e amatorializzazione di massa, non perde di valore, ma diventa sempre più prezioso e si arricchisce di sfumature e significati nuovi, a patto di aprirsi senza riserve alle logiche della Rete. Questo testo di Sergio Maistrello è una grammatica essenziale che distilla processi e meccanismi per aiutare ognuno dei protagonisti di questa trasformazione a trovare il proprio posto in questo ecosistema.



Mobile Communication And Society


Mobile Communication And Society
DOWNLOAD
Author : Manuel Castells
language : en
Publisher: MIT Press
Release Date : 2009-09-18

Mobile Communication And Society written by Manuel Castells and has been published by MIT Press this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2009-09-18 with Technology & Engineering categories.


How wireless technology is redefining the relationship of communication, technology, and society around the world—in everyday work and life, in youth culture, in politics, and in the developing world. Wireless networks are the fastest growing communications technology in history. Are mobile phones expressions of identity, fashionable gadgets, tools for life—or all of the above? Mobile Communication and Society looks at how the possibility of multimodal communication from anywhere to anywhere at any time affects everyday life at home, at work, and at school, and raises broader concerns about politics and culture both global and local. Drawing on data gathered from around the world, the authors explore who has access to wireless technology, and why, and analyze the patterns of social differentiation seen in unequal access.They explore the social effects of wireless communication—what it means for family life, for example, when everyone is constantly in touch, or for the idea of an office when workers can work anywhere. Is the technological ability to multitask further compressing time in our already hurried existence? The authors consider the rise of a mobile youth culture based on peer-to-peer networks, with its own language of texting, and its own values. They examine the phenomenon of flash mobs, and the possible political implications. And they look at the relationship between communication and development and the possibility that developing countries could "leapfrog" directly to wireless and satellite technology. This sweeping book—moving easily in its analysis from the United States to China, from Europe to Latin America and Africa—answers the key questions about our transformation into a mobile network society.



We Keep America On Top Of The World


We Keep America On Top Of The World
DOWNLOAD
Author : Daniel Hallin
language : en
Publisher: Routledge
Release Date : 2005-10-25

We Keep America On Top Of The World written by Daniel Hallin and has been published by Routledge this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2005-10-25 with Social Science categories.


We Keep America on Top of the World is a lucid exploration of contemporary American journalism, with particular emphasis on its influential and controversial conponent - television news. Daniel Hallin's discussion encompasses the central and most controversial issues in the study of journalism: the wars in Vietnam and Central America; US-Soviet summits; the origin of the ten-second soundbite; the differences between print and television journalism; and the tension between professionalism and populism. We Keep America on Top of the World offers a distinctive approach to understanding an institution torn between the imperatives of the market, political ideology and popular fashion, and journalistic professionalism. It will be essential reading for students of media, communication and journalism.



Comparative Media Systems


Comparative Media Systems
DOWNLOAD
Author : Bogus?awa Dobek-Ostrowska
language : en
Publisher: Central European University Press
Release Date : 2010-01-01

Comparative Media Systems written by Bogus?awa Dobek-Ostrowska and has been published by Central European University Press this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2010-01-01 with Social Science categories.


Compares models of media and politics in Central and Eastern Europe.



The News Gap


The News Gap
DOWNLOAD
Author : Pablo J. Boczkowski
language : en
Publisher: MIT Press
Release Date : 2013-11-08

The News Gap written by Pablo J. Boczkowski and has been published by MIT Press this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2013-11-08 with Language Arts & Disciplines categories.


An analysis of divergent online news preferences of journalists and consumers and what this means for media and democracy in the digital age. The websites of major media organizations—CNN, USA Today, the Guardian, and others—provide the public with much of the online news they consume. But although a large proportion of the top stories these sites disseminate cover politics, international relations, and economics, users of these sites show a preference (as evidenced by the most viewed stories) for news about sports, crime, entertainment, and weather. In this book, Pablo Boczkowski and Eugenia Mitchelstein examine the divergence in preferences and consider its implications for the media industry and democratic life in the digital age. Drawing on analyses of more than 50,000 stories posted on twenty news sites in seven countries in North and South America and Western Europe, Boczkowski and Mitchelstein find that the gap in news preferences exists regardless of ideological orientation or national media culture, and that it is not affected by innovations in forms of storytelling, such as blogs and user-generated content on mainstream news sites. Drawing upon these findings, they explore the news gap's troubling consequences for the matrix that connects communication, technology, and politics in the digital age.



News Corporation Technology And The Workplace


News Corporation Technology And The Workplace
DOWNLOAD
Author : Timothy Marjoribanks
language : en
Publisher: Cambridge University Press
Release Date : 2000-02-10

News Corporation Technology And The Workplace written by Timothy Marjoribanks and has been published by Cambridge University Press this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2000-02-10 with Social Science categories.


This book, which includes extensive interview material and primary research, examines technological innovation and workplace restructuring carried out by News Corporation in its newspaper holdings in Britain, the United States and Australia. Timothy Marjoribanks finds that while some outcomes at various local sites were similar, many were dramatically different. His study reveals that the nature of existing social relations in a particular location has a major impact on workplace reforms. The book finds that the prevailing balance of power between trade unions and workers, management and employers, and the role of the state in these relationships are the most influential factors in determining the course of events. Significantly, it emphasises the importance of analysing the connections between events occurring locally, nationally and globally if we are to understand the growing influence of corporate actors such as News Corporation.