[PDF] Limes Fortificazioni Romane In Giordania - eBooks Review

Limes Fortificazioni Romane In Giordania


Limes Fortificazioni Romane In Giordania
DOWNLOAD

Download Limes Fortificazioni Romane In Giordania PDF/ePub or read online books in Mobi eBooks. Click Download or Read Online button to get Limes Fortificazioni Romane In Giordania book now. This website allows unlimited access to, at the time of writing, more than 1.5 million titles, including hundreds of thousands of titles in various foreign languages. If the content not found or just blank you must refresh this page



Limes Fortificazioni Romane In Giordania


Limes Fortificazioni Romane In Giordania
DOWNLOAD
Author : Angelo Ferrari
language : it
Publisher: VALMAR
Release Date : 2020-10-13

Limes Fortificazioni Romane In Giordania written by Angelo Ferrari and has been published by VALMAR this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2020-10-13 with Antiques & Collectibles categories.


Il limes dell’Impero Romano si estendeva dalla Britannia al Reno, per poi proseguire lungo il Danubio fino al Mar Nero e da questo verso sud fino alla città di Aqaba sul Mar Rosso e infine verso occidente a delimitare la civiltà romana dalle aride terre del Sahara, fino al Marocco. Per i Romani il limes era il limite dell’Impero e esso coincideva con il mondo allora conosciuto: entro il limes prosperava la civiltà romana, oltre il limes vi era il mondo barbarico.



Qanat Dimenticati Ma An Udhruh Uweinid


Qanat Dimenticati Ma An Udhruh Uweinid
DOWNLOAD
Author : Burri Ezio
language : it
Publisher: VALMAR
Release Date : 2021-05-13

Qanat Dimenticati Ma An Udhruh Uweinid written by Burri Ezio and has been published by VALMAR this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2021-05-13 with Antiques & Collectibles categories.


Since prehistoric times, man has worked to improve the conditions of the territory to make settlements safe and comfortable and to facilitate the continuous search for sustenance. In desert and semi-desert areas the possibility of settling directly depended on the presence of water. The qanat is a hydraulic system whose construction and management techniques have remained almost completely unchanged up to the present day. It allows to transport water through underground channels (also to avoid evaporation) from the source to an area deemed appropriate for creating an oasis or a settlement, in many cases even at a distance of dozens of kilometres.



Giordania


Giordania
DOWNLOAD
Author : Jenny Walker
language : it
Publisher: EDT srl
Release Date : 2022-10-21T00:00:00+02:00

Giordania written by Jenny Walker and has been published by EDT srl this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2022-10-21T00:00:00+02:00 with Travel categories.


"Porto sicuro in una regione di conflitti, la Giordania ha deliziato i visitatori per secoli con i suoi siti Patrimonio dell'Umanità, le città accoglienti e gli incredibili paesaggi desertici." In questa guida: tour a piedi a Petra, immersioni e snorkelling nel Mar Rosso, i siti biblici.



Il Limes Arabicus


Il Limes Arabicus
DOWNLOAD
Author : Maysoun Al Khouri
language : it
Publisher:
Release Date : 2003

Il Limes Arabicus written by Maysoun Al Khouri and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2003 with Social Science categories.




Il Limes Romano In Siria Etc


Il Limes Romano In Siria Etc
DOWNLOAD
Author : Antoine POIDEBARD
language : en
Publisher:
Release Date : 1938

Il Limes Romano In Siria Etc written by Antoine POIDEBARD and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 1938 with categories.




Tecniche Costruttive E Cicli Edilizi Tra Vi E Ix Secolo Fra Oriente E Occidente Atti Del Seminario Padova 25 Ottobre 2013


Tecniche Costruttive E Cicli Edilizi Tra Vi E Ix Secolo Fra Oriente E Occidente Atti Del Seminario Padova 25 Ottobre 2013
DOWNLOAD
Author : Gian Pietro Brogiolo
language : it
Publisher: All’Insegna del Giglio
Release Date : 2014-12-19

Tecniche Costruttive E Cicli Edilizi Tra Vi E Ix Secolo Fra Oriente E Occidente Atti Del Seminario Padova 25 Ottobre 2013 written by Gian Pietro Brogiolo and has been published by All’Insegna del Giglio this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2014-12-19 with Architecture categories.


estratto dal numero XVIII della rivista «Archeologia dell'Architettura» Si pubblicano gli atti del seminario di Padova (25 ottobre del 2013), dedicato a “Tecniche costruttive e cicli edilizi tra VI e IX secolo”. Le relazioni riguardano tre aree geografiche chiave nel dibattito storiografico: alcune regioni del Medio Oriente, dove è accertata una continuità, in età bizantina ed islamica, della tecnica muraria in opera quadrata; la Penisola iberica, per la quale si raffrontano due posizioni antitetiche tra chi la ritiene sviluppata già in epoca visigota e con un’influenza bizantina e chi la collega invece all’arrivo degli Arabi nell’VIII secolo; la Francia, dove le opere in pietra di cava sono assai rare e di datazione controversa; infine l’Italia, dove il confronto è tra i territori bizantini, in particolare Roma e la Sardegna, e quelli longobardi del Nord Italia dove l’opera quadrata non compare che con il Romanico. Il quadro che ne emerge è assai variegato e ancora aperto, il che richiede ulteriori ricerche sia su casi di studio specifici, come quelli qui presentati delle cripte delle basiliche patriarcali di Aquileia e di Venezia o sul San Michele Arcangelo di Perugia, sia per sintesi regionali in aree geografiche, come le coste mediterranee dell’Africa, non considerate in questa sede.



Archeologia Dell Architettura Xviii 2013 Tecniche Costruttive E Cicli Edilizi Tra Vi E Ix Secolo Fra Oriente E Occidente Atti Del Seminario Padova 25 Ottobre 2013


Archeologia Dell Architettura Xviii 2013 Tecniche Costruttive E Cicli Edilizi Tra Vi E Ix Secolo Fra Oriente E Occidente Atti Del Seminario Padova 25 Ottobre 2013
DOWNLOAD
Author : Gian Pietro Brogiolo
language : it
Publisher: All’Insegna del Giglio
Release Date : 2014-12-18

Archeologia Dell Architettura Xviii 2013 Tecniche Costruttive E Cicli Edilizi Tra Vi E Ix Secolo Fra Oriente E Occidente Atti Del Seminario Padova 25 Ottobre 2013 written by Gian Pietro Brogiolo and has been published by All’Insegna del Giglio this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2014-12-18 with Architecture categories.


Numerose sono le tecniche costruttive di età romana. In questo numero ne discutono alcuni specifici aspetti tre contributi nella sezione “casi studio”: relativamente alla città di Argentomagus, alle mura di Populonia, all’opus africanus e alle tecniche a telaio litico in Etruria e Campania. Nella prima parte del volume vengono invece pubblicati gli atti di un seminario che si è tenuto a Padova il 25 ottobre del 2013, dedicato a “Tecniche costruttive e cicli edilizi tra VI e IX secolo”. Le relazioni riguardano tre aree geografiche chiave nel dibattito storiografico: alcune regioni del Medio Oriente, dove è accertata una continuità, in età bizantina ed islamica, della tecnica muraria in opera quadrata; la Penisola iberica, per la quale si raffrontano due posizioni antitetiche tra chi la ritiene sviluppata già in epoca visigota e con un’influenza bizantina e chi la collega invece all’arrivo degli Arabi nell’VIII secolo; la Francia, dove le opere in pietra di cava sono assai rare e di datazione controversa; infine l’Italia, dove il confronto è tra i territori bizantini, in particolare Roma e la Sardegna, e quelli longobardi del Nord Italia dove l’opera quadrata non compare che con il Romanico. Il quadro che ne emerge è assai variegato e ancora aperto, il che richiede ulteriori ricerche sia su casi di studio specifici, come quelli qui presentati delle cripte delle basiliche patriarcali di Aquileia e di Venezia o sul San Michele Arcangelo di Perugia, sia per sintesi regionali in aree geografiche, come le coste mediterranee dell’Africa, non considerate in questa sede. E per quanto riguarda l’opera quadrata, l’attenzione è sulla sua ripresa in epoca romanica, argomento di cui si è discusso nel seminario pubblicato nel n. XVII della rivista e che viene ora riproposto in un articolo sulla Liguria di Ponente tra XII e XIII secolo.



Qal At Al Mishnaqa


Qal At Al Mishnaqa
DOWNLOAD
Author : Luigi Marino
language : it
Publisher: Altralinea Edizioni
Release Date : 2017-11-27

Qal At Al Mishnaqa written by Luigi Marino and has been published by Altralinea Edizioni this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2017-11-27 with Art categories.


Il cantiere di restauro è il luogo privilegiato per interventi nei quali le diverse competenze si combinano senza preconcette classificazioni di merito. Una peculiarità che il restauro archeologico presenta è legata alle condizioni dinamiche in cui gli interventi avvengono e alla costante variabilità delle condizioni in cui i manufatti si trovano a vivere, per tempi talvolta lunghi, anche dopo la conclusione dei lavori. È evidente come le difficoltà di conservare manufatti archeologici dipendano in maniera determinante dalle brusche variazioni a seguito dello scavo (con notevoli differenze locali negli esiti che dipendono anche dai metodi e dalle strategie utilizzate), alla variabilità di condizioni in cui i manufatti si troveranno a vivere in seguito e alle possibilità reali di assicurare loro una pratica di manutenzione ordinaria. La situazione rischia di diventare drammatica nel caso di manufatti fortemente smembrati e collocati in aree difficilmente raggiungibili e in quelli che non assicurano una adeguata “immagine” e che, in altri termini, non sono immediatamente e vantaggiosamente “vendibili”.



Roman Frontier Studies 1995


Roman Frontier Studies 1995
DOWNLOAD
Author : Willy Groenman-Van Waateringe
language : en
Publisher: Oxbow Books Limited
Release Date : 1997

Roman Frontier Studies 1995 written by Willy Groenman-Van Waateringe and has been published by Oxbow Books Limited this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 1997 with History categories.


A huge collection of papers from the XVIth international congress of Roman Frontier Studies held at Kerkrade in the Netherlands in 1995. A tiny selection of the eighty-nine papers (53 in English, 29 in German, 7 in French) is as follows: Ptolemy and the pre-Flavian military sites of Britain ( W H Manning ); Relationships between Roman river frontiers and artificial frontiers ( N Hodgson ); Recent excavations of the Late Roman signal station at Filey, North Yorkshire ( P Ottaway ); Les Nouvelles fouilles d'Alesia ( M Reddé and S von Schnurbein ); Supplying the Batavians at Vindolanda ( A R Birley ); Metalworking on Hadrian's wall ( L Allason-Jones and D B Dungworth ); Wirtschaftliche probleme und das ende des römischen Limes in Deutschland ( H-P Kuhnen ); The Roman frontier in the eastern of Egypt ( S E Sidebotham ); `The daughters of the regiment': sisters and wives in the Roman army ( C M Wells ); Why the Romans can't defeat the Parthians: Julius Africanus and the strategy of magic ( E L Wheeler ).



The Boundaries Of Europe


The Boundaries Of Europe
DOWNLOAD
Author : Pietro Rossi
language : en
Publisher: Walter de Gruyter GmbH & Co KG
Release Date : 2015-04-24

The Boundaries Of Europe written by Pietro Rossi and has been published by Walter de Gruyter GmbH & Co KG this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2015-04-24 with Literary Criticism categories.


Europe’s boundaries have mainly been shaped by cultural, religious, and political conceptions rather than by geography. This volume of bilingual essays from renowned European scholars outlines the transformation of Europe’s boundaries from the fall of the ancient world to the age of decolonization, or the end of the explicit endeavor to “Europeanize” the world.From the decline of the Roman Empire to the polycentrism of today’s world, the essays span such aspects as the confrontation of Christian Europe with Islam and the changing role of the Mediterranean from “mare nostrum” to a frontier between nations. Scandinavia, eastern Europe and the Atlantic are also analyzed as boundaries in the context of exploration, migratory movements, cultural exchanges, and war. The Boundaries of Europe, edited by Pietro Rossi, is the first installment in the ALLEA book series Discourses on Intellectual Europe, which seeks to explore the question of an intrinsic or quintessential European identity in light of the rising skepticism towards Europe as an integrated cultural and intellectual region.