[PDF] Nuova Rivista Di Counseling Filosofico 18 - eBooks Review

Nuova Rivista Di Counseling Filosofico 18


Nuova Rivista Di Counseling Filosofico 18
DOWNLOAD

Download Nuova Rivista Di Counseling Filosofico 18 PDF/ePub or read online books in Mobi eBooks. Click Download or Read Online button to get Nuova Rivista Di Counseling Filosofico 18 book now. This website allows unlimited access to, at the time of writing, more than 1.5 million titles, including hundreds of thousands of titles in various foreign languages. If the content not found or just blank you must refresh this page



Nuova Rivista Di Counseling Filosofico 18


Nuova Rivista Di Counseling Filosofico 18
DOWNLOAD
Author : Lodovico Berra
language : it
Publisher: ISFiPP Edizioni
Release Date : 2022-03-22

Nuova Rivista Di Counseling Filosofico 18 written by Lodovico Berra and has been published by ISFiPP Edizioni this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2022-03-22 with Education categories.


Editoriale: Vita e Morte, Lodovico Berra Articoli Cineterapia. La potenza etica della narrazione nel counseling filosofico Paolo Cattorini L’esperienza della noia. Rileggere Heidegger ai tempi del COVID-19 Anna Sordini Morte e angoscia di morte: un approccio esistenzialista alla comprensione della vita Lodovico Berra La Stimmung del Dialogo Socratico Ada Moretti Il counseling filosofico e la dimensione affettiva Enzo Novara L’esserci del counselor filosofico con chi accoglie e ascolta la richiesta d’aiuto di chi vive la sofferenza dei DCA Beatrice Anderlini



Nuova Rivista Di Counseling Filosofico 19 2023


Nuova Rivista Di Counseling Filosofico 19 2023
DOWNLOAD
Author : Daniela Steila
language : it
Publisher: ISFiPP Edizioni
Release Date : 2023-04-30

Nuova Rivista Di Counseling Filosofico 19 2023 written by Daniela Steila and has been published by ISFiPP Edizioni this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2023-04-30 with Education categories.


Una vita felice è la principale aspirazione di ogni essere umano. Sembra essere l’obiettivo fondamentale in grado di dare la forza di esistere. Che senso avrebbe una vita in cui non vi è felicità? Come sarebbe possibile una vita dove vi è solo dolore e sofferenza? La felicità ci dà speranza, è lo spiraglio attraverso cui passa la luce che riempie di colore la nostra esistenza. I modi per realizzarla possono essere diversi e dipendono da come si intende questo stato. C’è chi la ricerca attraverso il denaro, chi con il potere, chi con il successo, chi con la pienezza spirituale, chi con la bellezza estetica, chi con l’amore, chi attraverso una vita tranquilla oppure ricca di esperienze. Differenti sono le strade per raggiungerla ma identico è l’obiettivo a cui si aspira. Una prima questione è però stabilire se questo sentimento sia reale e non solo un’illusione del pensiero. Come spesso accade, le parole creano idee e concetti (non il contrario) e la questione è ancora più delicata per quanto riguarda le emozioni. L’essere umano cerca parole per descrivere i propri stati d’animo, prova a circoscriverli, definirli, isolarli, non considerando che, in realtà, la nostra vita psichica è un tutt’uno, unico e indivisibile. La nostra mente scompone per cercare di capire, frammenta stati interiori e li denomina. Così crede di conoscersi meglio.



Nuova Rivista Di Counseling Filosofico 16


Nuova Rivista Di Counseling Filosofico 16
DOWNLOAD
Author : Lodovico Berra
language : it
Publisher: ISFiPP Edizioni
Release Date : 2020-05-16

Nuova Rivista Di Counseling Filosofico 16 written by Lodovico Berra and has been published by ISFiPP Edizioni this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2020-05-16 with Philosophy categories.


Questo è un numero speciale della nostra Rivista, speciale nel vero senso della parola. Non abbiamo mai avuto finora un numero così focalizzato su una fase critica della nostra società e della nostra cultura, e nello stesso tempo eterogeneo nei suoi contenuti. Ogni Autore ha cercato di esprimere se stesso in piena libertà, senza limiti di contenuti, pagine o argomenti. La Rivista è diventata così un incredibile contenitore di idee, pensieri, riflessioni che potranno essere ulteriormente arricchiti e rielaborati nel futuro. Ciò potrà essere fatto solo nell’incontro fisico di noi persone, attraverso quel fondamentale canale di comunicazione che è l’incontro e la relazione, di cui siamo rimasti improvvisamente privati in questi mesi. L’essere umano ha la capacità di adattarsi a situazioni difficili ed imprevedibili e in questi mesi siamo diventati l’oggetto di un esperimento psico-socio-culturale senza precedenti. Ognuno di noi ha cercato mezzi per sopravvivere, non solo fisicamente, cercando di evitare un virus, ma anche intellettualmente. Chi ama la cultura, chi ama leggere, scrivere e studiare, poteva non essere toccato da tutto ciò, ritirandosi ed immergendosi nella solitudine della propria casa. Ma chi ama la cultura ha anche bisogno di interazione, di dialogo e di confronto. La nostra Rivista è quindi la dimostrazione di sopravvivenza del nostro pensiero, della nostra attività intellettuale e di ricerca, che si può attuare e concretizzare solo nell’unione e nel confronto tra le nostre differenti menti. "Ringrazio di cuore tutti coloro che, con il coraggio di esporsi personalmente, hanno contribuito ad analizzare ed affrontare questo particolare periodo di pandemia: allievi, ex-allievi, docenti e simpatizzanti del nostro Istituto SSCF & ISFiPP e del Master di specializzazione in Counseling Filosofico." Lodovico Berra Gli autori di questo numero: Lodovico Berra, Alberto Peretti, Chiara Sivieri, Massimiliano Salce, Marcella Bricchi, Silvia Lo Canto, Martina Locca, Patrizia Cortassa, Katia Trinca Colonel, Giovanna Lo Giacco, Marco Calvelli, Stefania Marengo, Argia Mazzonetto, Susanna Maria Taraschi, Beatrice Anderlini, Veronica Andorno, Alberto Donati, Monica Daccò, Alice Fossati, Marco Maffeis, Sara Marello, Paolo Montecchio, Luca Francesio, Letizia Zoffoli, Federico Bottigliengo, Mario Cecere, Anna Ceoloni, Debora Fariseo, Sebastiano Favazzo, Rebecca Impellizzieri, Valentina Motola, Andrea Portigliatti Barbos, Chiara Rossetti, Lidia Soverini, Anna Cristina Tavazza, Federica Troncia, Annarita Dibenedetto, Mariacarla Zunino Nuova Rivista di Counseling Filosofico - in continuazione della Rivista Italiana di Counseling Filosofico.



Rivista Italiana Di Counseling Filosofico 2022


Rivista Italiana Di Counseling Filosofico 2022
DOWNLOAD
Author : Pragma
language : it
Publisher:
Release Date : 2022

Rivista Italiana Di Counseling Filosofico 2022 written by Pragma and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2022 with Reference categories.




Il Counseling Filosofico


Il Counseling Filosofico
DOWNLOAD
Author :
language : it
Publisher: Sovera Edizioni
Release Date : 2012

Il Counseling Filosofico written by and has been published by Sovera Edizioni this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2012 with Psychology categories.




Il Counseling A Mediazione Naturale


Il Counseling A Mediazione Naturale
DOWNLOAD
Author : Alberto Folli
language : it
Publisher: Edizioni Epoké
Release Date : 2024-02-01

Il Counseling A Mediazione Naturale written by Alberto Folli and has been published by Edizioni Epoké this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2024-02-01 with Education categories.


È possibile sperimentare un tipo di crescita personale che porti verso una maggiore consapevolezza di sé, del proprio corpo, del mondo (in particolare quello naturale) e delle altre persone? Il counseling a mediazione naturale (o CMN) è un percorso di ricerca in cui il rapporto con la propria storia, le proprie sensazioni, i pensieri e le emozioni sono mediati dall’ambiente naturale a cui fa riferimento una rete internazionale di professionisti che coniugano l’approccio umanistico della psicologia a quello ecologico e naturale. Il Counselor Alberto Folli nel suo saggio Il counseling a mediazione naturale introduce una parziale ricognizione del contesto sociale di ogni epoca, analizzando il modo di rapportarsi all’ambiente e alla natura e le conseguenti forme di disagio e di benessere che possono essere lette nei comportamenti individuali. Nella seconda parte del testo si va alla ricerca di diversi riferimenti teorici e culturali, che possano costituire un fondamento di conoscenze e pensieri su cui appoggiare la pratica del CMN. La terza parte descrive gli elementi costitutivi del CMN (il corpo e il cammino, il contatto con la natura, il dialogo e la riflessione, le suggestioni provenienti dalle storie antiche dell’uomo in relazione al suo sviluppo, l’importante ruolo delle immagini e del paesaggio). Mentre nella quarta e ultima parte si racconta l’esperienza in prima persona di chi ha partecipato alle diverse iniziative proposte negli anni, contestualizzandola con riflessioni di merito e indicando strumenti utili per promuovere un metodo volto a una maggiore consapevolezza e alla soluzione di problemi personali, applicabile in molti ambiti: dalla famiglia alla scuola, dalla ricerca di lavoro alle esperienze professionali e aziendali, dal rapporto con se stessi alle relazioni con gli altri.



The Catholic Periodical And Literature Index


The Catholic Periodical And Literature Index
DOWNLOAD
Author :
language : en
Publisher:
Release Date : 1969

The Catholic Periodical And Literature Index written by and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 1969 with Catholic literature categories.




Christianity Not Mysterious


Christianity Not Mysterious
DOWNLOAD
Author : John Toland
language : en
Publisher:
Release Date : 1696

Christianity Not Mysterious written by John Toland and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 1696 with categories.




Hufeland S Art Of Prolonging Life


Hufeland S Art Of Prolonging Life
DOWNLOAD
Author : Christoph Wilhelm Hufeland
language : en
Publisher:
Release Date : 1853

Hufeland S Art Of Prolonging Life written by Christoph Wilhelm Hufeland and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 1853 with categories.




Existential Counselling In Practice


Existential Counselling In Practice
DOWNLOAD
Author : Emmy Van Deurzen
language : en
Publisher: Sage Publications (CA)
Release Date : 1988

Existential Counselling In Practice written by Emmy Van Deurzen and has been published by Sage Publications (CA) this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 1988 with Psychology categories.


"An excellent 'primer.' This is the type of text that I would have liked to have read when I was first introduced to the existential-phenomenological approach within psychology. It is clearly written and jargon-free. . . . I highly recommend this book as a very good introduction." --Mufid James Hannush in Journal of Phenomenological Psychology Are psychological problems brought on by social pressure, biology, culture, or personal pathology? Or are they the by-product of the essential paradoxes of human existence? This volume offers the practicing therapist a concrete framework for understanding both the role of the counselor and the concept of anxiety in contemporary society. But more importantly, the author demonstrates practical methods for applying an existential approach to counseling. Counseling is not presented as a problem-solving or skill-building exercise; rather, it is seen as a process enabling the client to come to terms with living life as it is, with all its inherent contradictions. Through an abundant use of case illustrations, the author clearly demonstrates the effectiveness of existential counseling in many different areas of therapy, from crisis intervention to work with chronic unhappiness. Written in a simple, elegant style by a leading authority on therapy techniques, this volume will prove an indispensable guide to the existential approach for all counselors and students of counseling. "Offers a very readable account of counselling from an existential perspective. Numerous case histories are used to illustrate common dilemmas in people's lives. . . . The book flows in a sensitive narrative on the problems of living and neurotic ways of denying and dealing withconflict. . . . It reads more like a commentary on people's lives, rather than a structured and informative introduction to Existential Counselling. . . .I enjoyed the book immensely and it is well recommended as a balance to the technically loaded manuals of today." --British Journal of Medical Psychology "This is a book worthy of wide acclaim as it fills a missing philosophical gap in therapy in Western civilization. The author writes clearly and simply in plain English. She presents existential thought as an easily accessible coherent body of work. The book is full of case histories where seemingly meaningless psychotic episodes are later explained. Also there are cases of despair, depression and meaninglessness quoted which is what makes this book so necessary for our times of mass production, mass media and mass alienation." --Suggestions: The Newsletter of the Association of Professional Therapists "A process of continuous questioning and clarification helps clients to examine their natural, public, private, and ideal worlds; to discover and explore their basic assumptions and view of the world; and thereby to learn what it means to be true to themselves. The book is intended for counselors and psychotherapists but can be enjoyed by anyone with an interest in existentialism, providing a coherent, readable, and easily understood description of existentialism and its use as a treatment form. It makes a strong case for the value of fostering independence and authenticity in clients through the use of the Socratic method rather than empathy. . . . This author emphasizes the role of the counselor as an educator. She cites many case histories, some of whose outcomes seem almostmiraculous. the book is worth reading." --Readings: A Journal of Reviews and Commentary in Mental Health "A lucid, highly readable, and solid introduction to this school of thought in the helping professions. . . . An existential approach is appealing, particularly to helping professionals who concern themselves with their clients' spiritual needs." --Review and Expositor "This book provides an excellent source from which to examine the extent to which cognitive therapy is informed by existentialism. The reader is promised a logical application of the ideas of existential philosophy that translate into practical counselling methods. This promise is fulfilled. The book is full of succinct case examples which illustrate the principles clearly." --British Journal of Guidance and Counselling