[PDF] Viaggiatori Straordinari Storie Avventure E Follie Degli Esploratori Italiani - eBooks Review

Viaggiatori Straordinari Storie Avventure E Follie Degli Esploratori Italiani


Viaggiatori Straordinari Storie Avventure E Follie Degli Esploratori Italiani
DOWNLOAD

Download Viaggiatori Straordinari Storie Avventure E Follie Degli Esploratori Italiani PDF/ePub or read online books in Mobi eBooks. Click Download or Read Online button to get Viaggiatori Straordinari Storie Avventure E Follie Degli Esploratori Italiani book now. This website allows unlimited access to, at the time of writing, more than 1.5 million titles, including hundreds of thousands of titles in various foreign languages. If the content not found or just blank you must refresh this page



Viaggiatori Straordinari Storie Avventure E Follie Degli Esploratori Italiani


Viaggiatori Straordinari Storie Avventure E Follie Degli Esploratori Italiani
DOWNLOAD
Author : Marco Valle
language : it
Publisher:
Release Date : 2024

Viaggiatori Straordinari Storie Avventure E Follie Degli Esploratori Italiani written by Marco Valle and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2024 with Biography & Autobiography categories.




Viaggiatori Straordinari


Viaggiatori Straordinari
DOWNLOAD
Author : Marco Valle
language : it
Publisher: Neri Pozza Editore
Release Date : 2024-02-02T00:00:00+01:00

Viaggiatori Straordinari written by Marco Valle and has been published by Neri Pozza Editore this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2024-02-02T00:00:00+01:00 with Biography & Autobiography categories.


L’esploratore conobbe nell’Ottocento la sua consacrazione definitiva. L’iconografia popolare racconta le gesta di uomini alla conquista di immensità sconosciute, con in testa il casco coloniale e nelle mani una mappa, un sestante o un fucile: un ritratto eccezionale, ma ingenuo. Nella realtà, gli esploratori furono espressione di un’epoca, con una precisa funzione sociale e politica: informare i contemporanei sullo stato del mondo, cercare risorse, fondare colonie. Al tempo stesso, però, dai loro diari traspaiono uomini inquieti, a disagio se non in totale rottura con le società da cui provengono. Nelle «terre incognite» gli esploratori cercavano non solo fama e ricchezze, ma la possibilità di dare un senso alla propria esistenza. Di quell’epopea il cinema e l’editoria hanno consegnato una lettura quasi esclusivamente anglosassone, imperniata sui nomi di Livingstone, Stanley, Burton, Speke. In Italia, per una strana ritrosia, sulla grande stagione dell’esplorazione per decenni si è preferito sorvolare. Marco Valle si è messo sulle tracce di quella «comunità avventurosa» italica che percorse le zone più selvagge e inesplorate dei cinque continenti: da Ippolito Desideri in Tibet a Giacomo Beltrami alle sorgenti del Mississippi; da Orazio Antinori a Giacomo Doria a Luigi Amedeo di Savoia fino a Odoardo Beccari nel Borneo, Giacomo Bove in Patagonia, Pietro Savorgnan di Brazzà in Congo, Guglielmo Massaja e Vittorio Bottego in Abissinia, Giovanni Miami sul Nilo, Giovan Battista Cerruti in Malesia. E ancora nel Novecento Alberto de Agostini in Patagonia, Raimondo Franchetti in Dancalia, Giuseppe Tucci in Asia e Ardito Desio nel Sahara. Fino a oggi, con Samantha Cristoforetti nello spazio, continuatrice della saga dei nostri «capitani coraggiosi».



Tramonto Italiano


Tramonto Italiano
DOWNLOAD
Author : Francesco Sisci
language : it
Publisher: Neri Pozza Editore
Release Date : 2024-09-13T00:00:00+02:00

Tramonto Italiano written by Francesco Sisci and has been published by Neri Pozza Editore this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2024-09-13T00:00:00+02:00 with History categories.


Il passaggio indifferente e quasi distratto dell’autonomia differenziata accelera una deriva già in atto da tempo per la disgregazione del Paese a poco più di 150 anni dalla sua nascita. Ma una disintegrazione del Paese, in linea con tensioni centrifughe esterne, andrebbe affrontata con realismo e visione per non distruggere l’unità politica e moltiplicare tensioni internazionali. I pericoli sono immensi e forse ingenuamente trascurati. Il rischio è di rivivere il dramma rivelato da Hannah Arendt con il nazismo. Tanti si fecero travolgere da quell’orrore non per disegno malvagio ma per quello che lei chiamò thoughtfulness, non essere stati giudiziosi, non avere pensato a pieno le cose, essere stati trascurati e distratti. Meloni, Salvini e tutti gli altri compagni di viaggio che oggi spingono sulla barca del regionalismo, forse non pensano di far saltare l’Italia. Ma altrettanto non pensano a fondo, non approfondiscono evidentemente le conseguenze delle loro azioni. Pensano forse che siano banali, ma banali forse non sono. D’altro canto viste le oggettive tendenze centrifughe del Paese, l’Italia può restare unita solo se trova un suo vero spazio geopolitico nuovo, con fantasia, saggezza, e sapienza. Essa potrebbe cominciare a tessere una tela che trasformi la penisola in un ponte politico inclusivo non solo di Asia, Africa e Europa, ma anche dell’America. Solo tenendo uniti tutti questi pezzi l’Italia trova il senso della sua unità. Non si può pensare di andare in Africa senza avere un accordo profondo con Paesi che sono alle spalle dell’Italia, come Francia e Germania. Un piano solitario italiano per l’Africa acuisce le tensioni con il resto dell’Europa e approfondisce le tensioni centrifughe italiane.



Vagabondi Nel Mani


Vagabondi Nel Mani
DOWNLOAD
Author : Ambrogio Borsani
language : it
Publisher: Neri Pozza Editore
Release Date : 2024-07-12T00:00:00+02:00

Vagabondi Nel Mani written by Ambrogio Borsani and has been published by Neri Pozza Editore this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2024-07-12T00:00:00+02:00 with Travel categories.


Un viaggio appassionato nella terra dove fioriscono visioni. Qui si rifugiarono gli invincibili spartani quando non furono più invincibili. Elena e Paride si accoppiarono su un’isoletta del Mani scatenando la guerra più famosa del mondo. Ma crearono lavoro per generazioni di poeti, pittori, musicisti. Cosa avrebbe cantato Omero senza la sventurata Elena? Nei secoli il Mani ha continuato a generare miti, ad attirare anime erranti, figure inquiete. Dopo aver camminato il mondo, Bruce Chatwin volle essere sepolto dietro una sperduta chiesetta bizantina sul Taigeto, ignota persino agli abitanti del luogo. Sulla spiaggia di Kalogria, dopo il dottorato su Nietzsche, un giovane Kazantzakis prendeva lezioni di zoticoneria dal selvatico Georgios Zorba. Patrick Leigh Fermor raccontò la storia dei manioti e si fermò a Kardamyli per costruire con la sua Joan una casa incantata. Nella narrazione si intrecciano vicende di poeti maledetti, come Nikitas Nifakis e Nikiforos Vrettakos. Il viaggio scorre poi fra torri cadute, torri cadenti, torri restaurate. Dall’alto, i manioti continuarono a spararsi per secoli con pistole, fucili e cannoni. Una faida infinita. Un popolo di pirati e assassini, ma anche di valorosi guerrieri capaci di cacciare gli ottomani, come l’indomito comandante Petrobey, ostinato ribelle, altero dominatore del Mani. In questo viaggio Ambrogio Borsani scava negli angoli segreti di una terra magica inseguendo storie abbandonate e figure alla deriva. Una narrazione serrata, visionaria, che arriva alle porte dell’Ade, dove lasciavano ogni speranza gli antichi spartani sconfitti e gli sfortunati marinai della battaglia di Capo Matapan. Qui Leigh Fermor e Chatwin salivano a contemplare i profili di terre e di acque che avevano generato dèi, eroi, poeti. Si raccontavano storie di terre lontane, di popoli invisibili, di geografie parallele. Si perdevano tra i misteri del nomadismo, tra i segreti di gente alla ricerca di un punto che rimanda a un altro punto che rimanda sempre a un altro punto dentro infinite reti di punti che indicano altri punti ai confini del mondo, dove i secoli precipitano sui popoli in movimento senza arrestare il loro cammino. «Ambrogio Borsani sa muoversi sulle orme dei grandi viaggiatori, scrittori, artisti, sempre con rispetto, sensibilità, intelligenza e affettuosa partecipazione». Libero «Collezionista di libri e autore di deliziosi volumi sulla perversione bibliofila, amico e curatore della Merini, di Testori, di Volponi e altri miti del ’900 letterario, Borsani è anche un viaggiatore incantato». il Fatto Quotidiano



Il Ministero Della Guerra Sporca


Il Ministero Della Guerra Sporca
DOWNLOAD
Author : Damien Lewis
language : it
Publisher: Neri Pozza Editore
Release Date : 2024-08-06T00:00:00+02:00

Il Ministero Della Guerra Sporca written by Damien Lewis and has been published by Neri Pozza Editore this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2024-08-06T00:00:00+02:00 with History categories.


Questa è la storia inedita dell’esercito privato voluto da Winston Churchill (con l’aiuto di Ian Fleming, il padre di 007) durante la Seconda guerra mondiale, un manipolo di corsari che agì sull’esempio di quelli assoldati da Elisabetta I nel XVI secolo per contrastare il dominio spagnolo dei mari. Quando la Francia cadde in mano ai nazisti nella primavera del 1940, il Primo ministro ordinò allo Special Operations Executive di sviluppare unità militari segrete in grado di operare dietro le linee nemiche al di là di ogni regola e morale. Per fare ciò occorrevano non soldati ma temerari con una naturale vocazione alla violenza: clandestini non riconosciuti dal governo che li avrebbe abbandonati al loro destino in caso di fallimento. Damien Lewis ricostruisce, sulla base di documenti finora inediti, le avventure di queste unità segrete, composte da criminali, ladri, scampati alla forca, dalle prime missioni alla morte del loro comandante, in Italia, a poche settimane dalla fine della guerra. La prima unità era comandata da Gus March-Phillipps, un eccentrico britannico di nobili natali votato alla violenza, e da un giovane aristocratico danese, bello e assetato di sangue, Anders Lassen. Dedito alle anfetamine, questo piccolo esercito di sociopatici azzardò la primissima delle operazioni speciali di Churchill: sequestrare le navi naziste nel porto di Fernando Poo, nell’Africa occidentale. Da allora le imprese divennero sempre più audaci, e Lewis le racconta seguendo un avvincente filo narrativo che il regista Guy Ritchie ha trasposto in versione cinematografica nel 2024. Al timone della Maid Honour si trovava un personaggio smilzo e di bell’aspetto, i cui baffi non riuscivano a nascondere la cicatrice su un labbro, ricordo di un morso di cavallo. In un’altra vita, Gus March-Phillipps avrebbe potuto essere lo scrittore di polizieschi e il perfetto cavallerizzo che tanto desiderava essere. Ma non in quel momento. Il mondo era in guerra e il capitano March-Phillipps, veterano della battaglia di Dunkerque, stava guidando un gruppo di disperati tagliagole in una missione sino ad allora mai tentata. «Damien Lewis è uno storico attento e un narratore nato». Lee Child «Il libro di Lewis funziona con gli stessi principi del SOE: viaggia leggero, colpisce punti vitali ed è estremamente efficace. Lewis racconta tutto come se stesse scrivendo un thriller». Steve Donoghue «Una delle vicende più straordinarie nella storia delle operazioni delle forze speciali». Daily Express



Zoo Quest


Zoo Quest
DOWNLOAD
Author : David Attenborough
language : en
Publisher: Two Roads
Release Date : 2017-09-21

Zoo Quest written by David Attenborough and has been published by Two Roads this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2017-09-21 with Science categories.


Zoo Quest heralded the start of a remarkable career in broadcasting, and changed the way we viewed the natural world forever. Written with his trademark wit and charm, Zoo Quest is not just the story of a remarkable adventure, but of the man who made us fall in love with the natural world, and who is still doing so today.



When Heaven And Earth Changed Places


When Heaven And Earth Changed Places
DOWNLOAD
Author : Le Ly Hayslip
language : en
Publisher: Anchor
Release Date : 2012-10-03

When Heaven And Earth Changed Places written by Le Ly Hayslip and has been published by Anchor this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2012-10-03 with Biography & Autobiography categories.


It is said that in war heaven and earth change places not once, but many times. When Heaven and Earth Changed Places is the haunting memoir of a girl on the verge of womanhood in a world turned upside down. The youngest of six children in a close-knit Buddhist family, Le Ly Hayslip was twelve years old when U.S. helicopters langed in Ky La, her tiny village in central Vietnam. As the government and Viet Cong troops fought in and around Ky La, both sides recruited children as spies and saboteurs. Le Ly was one of those children. Before the age of sixteen, Le Ly had suffered near-starvation, imprisonment, torture, rape, and the deaths of beloved family members—but miraculously held fast to her faith in humanity. And almost twenty years after her escape to Ameica, she was drawn inexorably back to the devastated country and family she left behind. Scenes of this joyous reunion are interwoven with the brutal war years, offering a poignant picture of vietnam, then and now, and of a courageous woman who experienced the true horror of the Vietnam War—and survived to tell her unforgettable story.



Nat Tate


Nat Tate
DOWNLOAD
Author : William Boyd
language : en
Publisher: A&C Black
Release Date : 2011-04-04

Nat Tate written by William Boyd and has been published by A&C Black this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2011-04-04 with Fiction categories.


The infamous literary prank that fooled a legion of art critics in the 1990s Artist Nathwell Tate was born in 1928 in Union Beach, New Jersey. On January 8 1960 he contrived to round up and burn almost his entire output of Abstract Expressionism. Four days later he killed himself. This book offers an account of Tate's life and work. --- When William Boyd published his biography of New York modern artist Nat Tate, a huge reception of critics and artists arrived for the launch party, hosted by David Bowie, to toast the late artist's life. Little did they know that the painter Nat Tate, a depressive genius who burned almost all his output before his suicide, never existed. The book was a hoax, and the art world had fallen for it. Nat Tate is a work of art unto itself - an investigation of the blurry line between the invented and the authentic, and a thoughtful tour through the spirited and occasionally ludicrous American art scene of the 1950s.



Frida In America


Frida In America
DOWNLOAD
Author : Celia Stahr
language : en
Publisher: Macmillan + ORM
Release Date : 2020-03-03

Frida In America written by Celia Stahr and has been published by Macmillan + ORM this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2020-03-03 with Biography & Autobiography categories.


The riveting story of how three years spent in the United States transformed Frida Kahlo into the artist we know today "[An] insightful debut....Featuring meticulous research and elegant turns of phrase, Stahr’s engrossing account provides scholarly though accessible analysis for both feminists and art lovers." —Publisher's Weekly Mexican artist Frida Kahlo adored adventure. In November, 1930, she was thrilled to realize her dream of traveling to the United States to live in San Francisco, Detroit, and New York. Still, leaving her family and her country for the first time was monumental. Only twenty-three and newly married to the already world-famous forty-three-year-old Diego Rivera, she was at a crossroads in her life and this new place, one filled with magnificent beauty, horrific poverty, racial tension, anti-Semitism, ethnic diversity, bland Midwestern food, and a thriving music scene, pushed Frida in unexpected directions. Shifts in her style of painting began to appear, cracks in her marriage widened, and tragedy struck, twice while she was living in Detroit. Frida in America is the first in-depth biography of these formative years spent in Gringolandia, a place Frida couldn’t always understand. But it’s precisely her feelings of being a stranger in a strange land that fueled her creative passions and an even stronger sense of Mexican identity. With vivid detail, Frida in America recreates the pivotal journey that made Senora Rivera the world famous Frida Kahlo.



Vanessa Virginia


Vanessa Virginia
DOWNLOAD
Author : Susan Sellers
language : en
Publisher: HMH
Release Date : 2010-04-12

Vanessa Virginia written by Susan Sellers and has been published by HMH this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2010-04-12 with Fiction categories.


This novel of Virginia Woolf and Vanessa Bell “captures the sisters’ seesaw dynamic as they vacillate between protecting and hurting each other” (The Christian Science Monitor). You see, even after all these years, I wonder if you really loved me. Vanessa and Virginia are sisters, best friends, bitter rivals, and artistic collaborators. As children, they fight for the attention of their overextended mother, their brilliant but difficult father, and their adored brother, Thoby. As young women, they support each other through a series of devastating deaths, then emerge in bohemian Bloomsbury, bent on creating new lives and groundbreaking works of art. Through everything—marriage, lovers, loss, madness, children, success and failure—the sisters remain the closest of co-conspirators. But they also betray each other. In this lyrical, impressionistic account, written as a love letter and an elegy from Vanessa to Virginia, Susan Sellers imagines her way into the heart of the lifelong relationship between writer Virginia Woolf and painter Vanessa Bell. With sensitivity and fidelity to what is known of both lives, Sellers has created a powerful portrait of sibling rivalry, and “beautifully imagines what it must have meant to be a gifted artist yoked to a sister of dangerous, provocative genius” (Cleveland Plain Dealer). “A delectable little book for anyone who ever admired the Bloomsbury group. . . . A genuine treat.” —Publishers Weekly