[PDF] La Globalizzazione E I Suoi Oppositori Antiglobalizzazione Nell Era Di Trump - eBooks Review

La Globalizzazione E I Suoi Oppositori Antiglobalizzazione Nell Era Di Trump


La Globalizzazione E I Suoi Oppositori Antiglobalizzazione Nell Era Di Trump
DOWNLOAD
AUDIOBOOK

Download La Globalizzazione E I Suoi Oppositori Antiglobalizzazione Nell Era Di Trump PDF/ePub or read online books in Mobi eBooks. Click Download or Read Online button to get La Globalizzazione E I Suoi Oppositori Antiglobalizzazione Nell Era Di Trump book now. This website allows unlimited access to, at the time of writing, more than 1.5 million titles, including hundreds of thousands of titles in various foreign languages. If the content not found or just blank you must refresh this page





La Globalizzazione E I Suoi Oppositori Antiglobalizzazione Nell Era Di Trump


La Globalizzazione E I Suoi Oppositori Antiglobalizzazione Nell Era Di Trump
DOWNLOAD
AUDIOBOOK

Author : Joseph E. Stiglitz
language : it
Publisher: Einaudi tascabili. Saggi
Release Date : 2018

La Globalizzazione E I Suoi Oppositori Antiglobalizzazione Nell Era Di Trump written by Joseph E. Stiglitz and has been published by Einaudi tascabili. Saggi this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2018 with Business & Economics categories.




La Globalizzazione E I Suoi Oppositori


La Globalizzazione E I Suoi Oppositori
DOWNLOAD
AUDIOBOOK

Author : Joseph E. Stiglitz
language : it
Publisher: Giulio Einaudi Editore
Release Date : 2023-01-31

La Globalizzazione E I Suoi Oppositori written by Joseph E. Stiglitz and has been published by Giulio Einaudi Editore this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2023-01-31 with Political Science categories.


Nuova edizione *** «Un libro potente, inquietante, provocatorio. Oggi ancora piú necessario». «The New York Times» «Un libro potente, inquietante, provocatorio. Oggi ancora piú necessario». «The New York Times» Perché la globalizzazione ha fallito la sua missione non solo nei paesi in via di sviluppo, ma anche in Europa e negli Stati Uniti? Che cosa non ha funzionato nella gestione di un fenomeno che riguarda tutti noi? Perché ormai siamo tutti piú poveri? Sin dalla sua prima pubblicazione, La globalizzazione e i suoi oppositori è divenuto un testo di riferimento imprescindibile nel dibattito internazionale sul tema. Dopo oltre quindici anni il panorama politico, sociale ed economico è completamente mutato, ma le istituzioni internazionali non sono riuscite a risolvere i problemi creati dalla globalizzazione. E ora a subirne i danni sono anche le economie del mondo avanzato. Analizzando le nuove disuguaglianze sociali e la progressiva scomparsa del ceto medio, il declino industriale e la conseguente perdita di posti di lavoro, il protezionismo e l'ascesa destabilizzante di Donald Trump negli Stati Uniti, Stiglitz ribadisce in questa nuova edizione l'urgente necessità di mettere in campo alternative utili per un sistema globale piú equilibrato e a vantaggio di tutti. Traduzione di Daria Cavallini e Brunella Martera.



Le Sei Facce Della Globalizzazione


Le Sei Facce Della Globalizzazione
DOWNLOAD
AUDIOBOOK

Author : Anthea Roberts
language : it
Publisher: FrancoAngeli
Release Date : 2023-09-22T00:00:00+02:00

Le Sei Facce Della Globalizzazione written by Anthea Roberts and has been published by FrancoAngeli this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2023-09-22T00:00:00+02:00 with Business & Economics categories.


1802.22



La Responsabilit Dell Ente Da Reato Nel Sistema Generale Degli Illeciti E Delle Sanzioni


La Responsabilit Dell Ente Da Reato Nel Sistema Generale Degli Illeciti E Delle Sanzioni
DOWNLOAD
AUDIOBOOK

Author : Antonio Fiorella
language : it
Publisher: Sapienza Università Editrice
Release Date : 2018-12-20

La Responsabilit Dell Ente Da Reato Nel Sistema Generale Degli Illeciti E Delle Sanzioni written by Antonio Fiorella and has been published by Sapienza Università Editrice this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2018-12-20 with Law categories.


L’opera è dedicata alla memoria di un maestro del diritto penale, Giuliano Vassalli, volendo rappresentare un sigillo nelle celebrazioni per il centenario dalla sua nascita. Il volume analizza le principali caratteristiche della disciplina dell’illecito dell’ente da reato, dal punto di vista del diritto sostanziale e del diritto processuale. Sul piano della teoria generale delle sanzioni, cerca di offrire un contributo per ridefinire con chiarezza l’intero sistema dei diversi tipi di illeciti e di sanzioni, con le relative garanzie. L’indagine muove anche dalla convinzione che la disciplina dell’illecito da reato costituisca uno dei luoghi in cui più si elevi la misura di una possibile integrazione dei sistemi penali, in vista di una tendenziale ‘globalizzazione’. Nella medesima ottica sviluppa anche un’analisi comparativa, con epicentro i sistemi sudamericani, di natura sia sostanziale che processuale.



Economia Cooperativa


Economia Cooperativa
DOWNLOAD
AUDIOBOOK

Author : Dovev Lavie
language : it
Publisher: EGEA spa
Release Date : 2024-02-16T00:00:00+01:00

Economia Cooperativa written by Dovev Lavie and has been published by EGEA spa this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2024-02-16T00:00:00+01:00 with Business & Economics categories.


Le grandi sfide della società hanno avuto un impatto pesante sull’umanità, che ora si trova a un bivio. La concentrazione di ricchezza e la disuguaglianza economica, il dominio delle Big Tech, la perdita della privacy e della libertà di scelta, il sovraconsumo e l’abuso delle risorse naturali sono stati rafforzati dalla globalizzazione. Regolamentazioni, legislazioni, trattati internazionali e politiche pubbliche non hanno saputo offrire rimedi sufficienti. Il libro identifica le radici di questi problemi e offre una soluzione coraggiosa: un nuovo sistema economico, privo dei difetti di progettazione che hanno portato a queste grandi sfide sociali. L’economia cooperativa è un sistema di scambio etico trainato dalla comunità, che si basa sull’azione collettiva per promuovere i valori sociali, tenendo conto al tempo stesso dei limiti delle risorse. A differenza del sistema economico moderno, prevalentemente guidato da comportamenti opportunistici, l’economia cooperativa si allontana da un orientamento materialistico e segue una prospettiva più equilibrata, che promuove i comportamenti prosociali. Il libro spiega come questo nuovo sistema adotti principi di progettazione che favoriscono l’autosufficienza delle comunità, la sostenibilità e l’imprenditorialità, limitando il sovraconsumo e l’eccessivo profitto. Il libro è una lettura preziosa sia per i responsabili politici che sono alla ricerca di soluzioni ad alcune delle grandi sfide che la nostra società si trova ad affrontare, sia per i manager che cercano strade alternative per gestire gli ecosistemi di piattaforme, la carenza di risorse e l’interruzione delle filiere. Il libro è inoltre di estrema rilevanza per ricercatori e studenti di discipline economiche, strategia, innovazione e politiche pubbliche e per tutti i lettori che hanno a cuore il futuro del pianeta e della nostra società.



Reset


Reset
DOWNLOAD
AUDIOBOOK

Author : AA. VV.
language : it
Publisher: Mimesis
Release Date : 2023-01-20T00:00:00+01:00

Reset written by AA. VV. and has been published by Mimesis this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2023-01-20T00:00:00+01:00 with Games & Activities categories.


Reset esamina numerosi aspetti della complessa relazione tra la politica e i videogiochi – politica nei videogiochi, dei videogiochi, con i videogiochi – un tema che negli ultimi anni ha appassionato gli studiosi delle più disparate discipline. Se nel saggio L’opera d’arte nell’era della sua riproducibilità tecnica (1935-1936), Walter Benjamin rifletteva sul duplice, contraddittorio fenomeno della politicizzazione dell’arte e dell’estetizzazione della politica, in queste pagine ci si interroga sulla politicizzazione del videogioco e sulla ludicizzazione della politica, attraverso i contributi di studiosi internazionali che afferiscono a differenti campi disciplinari perché il videogame – come la politica – richiede una disamina multiprospettica. Reset è, a tutti gli effetti, il seguito di Game over. Critica della ragione videoludica (2020). Per rispondere alle numerose sollecitazioni dell’intenso dibattito innescato dal precedente lavoro e contestualizzare alcuni eventi straordinari del recente passato che hanno (purtroppo) confermato non solo le diagnosi, ma anche le previsioni degli autori, sono qui approfonditi temi pressanti, tra cui la relazione tra l’immaginario videoludico e le specifiche disposizioni politiche dei giocatori, le ideologie del divertimento elettronico e i loro effetti socio-culturali.



The Globalization Backlash


The Globalization Backlash
DOWNLOAD
AUDIOBOOK

Author : Colin Crouch
language : en
Publisher: John Wiley & Sons
Release Date : 2018-12-06

The Globalization Backlash written by Colin Crouch and has been published by John Wiley & Sons this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2018-12-06 with Social Science categories.


Globalization, heralded for decades as a harbinger of prosperity, faces a huge backlash. Derided by right-wing nationalists as a ‘globalist’ plot to undermine traditional communities, and by left-wing critics as the rule of rampaging corporations, it’s become a political punching bag around the world. In this incisive book, leading commentator Colin Crouch defends globalization against its critics to the right and left. He argues that reversing the process would mean a poorer world riven by nationalistic and reactionary antagonisms. However, globalization will only be worth saving if we institute reforms to promote social solidarity and recover pride and confidence for the cities and regions that have lost out. Crouch shows that we can therefore only save globalization from itself if we transcend the nation state and subject global economic flows to democratically responsible transnational governance. Crouch provides a much-needed riposte to the delusions that risk plunging the world back into a zero-sum game of regressive economic nationalism, combining cool-headed analysis with a visionary call for a reformed and genuinely progressive globalization.



Inequality


Inequality
DOWNLOAD
AUDIOBOOK

Author : Michele Alacevich
language : en
Publisher: Brookings Institution Press
Release Date : 2017-11-21

Inequality written by Michele Alacevich and has been published by Brookings Institution Press this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2017-11-21 with Business & Economics categories.


Inequality endangers the fabric of our societies, distorts the functioning of democracy, and derails the globalization process. Yet, it has only recently been recognized as a problem worth examining. Why has this issue been neglected for so long? In Inequality: A Short History, Michele Alacevich and Anna Soci discuss the emergence of the inequality question in the twentieth century and explain how it is related to current issues such as globalization and the survival of democracy. The authors also discuss trends and the future of inequality. Inequality is a pressing issue that not only affects living standards, but is also inextricably linked to the way our democracies work.



What Is Globalization


What Is Globalization
DOWNLOAD
AUDIOBOOK

Author : Ulrich Beck
language : en
Publisher: John Wiley & Sons
Release Date : 2018-03-13

What Is Globalization written by Ulrich Beck and has been published by John Wiley & Sons this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2018-03-13 with Political Science categories.


This important new book offers an engaging and challenging introduction to the thorny paths of the globalization debate.



People Power And Profits


People Power And Profits
DOWNLOAD
AUDIOBOOK

Author : Joseph Stiglitz
language : en
Publisher: Penguin UK
Release Date : 2019-04-23

People Power And Profits written by Joseph Stiglitz and has been published by Penguin UK this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2019-04-23 with Business & Economics categories.


From Nobel Prize-winning economist and bestselling author Joseph Stiglitz, this account of the dangers of free market fundamentalism reveals what has gone so wrong, but also shows us a way out. We all have the sense that our economy tilts toward big business, but as Joseph E. Stiglitz explains in People, Power and Profits, a few corporations have come to dominate entire sectors, contributing to skyrocketing inequality and slow growth. This is how the financial industry has managed to write its own regulations, tech companies have accumulated reams of personal data with little oversight, and government has negotiated trade deals that fail to represent the best interests of workers. Too many have made their wealth through exploitation of others rather than through wealth creation. If something isn't done, new technologies may make matters worse, increasing inequality and unemployment. Stiglitz identifies the true sources of wealth and increases in standards of living, based on learning, advances in science and technology, and the rule of law. He shows that the assault on the judiciary, universities, and the media undermines the very institutions that have long been the foundation of economic prosperity and democracy. Helpless though we may feel today, we are far from powerless. In fact, the economic solutions are often quite clear. We need to exploit the benefits of markets while taming their excesses, making sure that markets work for people and not the other way around. If enough rally behind this agenda for change, we can create a progressive capitalism that will recreate a shared prosperity. Stiglitz shows how a decent middle-class life can once again be attainable by all.