[PDF] Le Particelle Elementari - eBooks Review

Le Particelle Elementari


Le Particelle Elementari
DOWNLOAD

Download Le Particelle Elementari PDF/ePub or read online books in Mobi eBooks. Click Download or Read Online button to get Le Particelle Elementari book now. This website allows unlimited access to, at the time of writing, more than 1.5 million titles, including hundreds of thousands of titles in various foreign languages. If the content not found or just blank you must refresh this page





Le Particelle Elementari


Le Particelle Elementari
DOWNLOAD

Author : Michel Houellebecq
language : it
Publisher: La Nave di Teseo Editore spa
Release Date : 2021-07-15T00:00:00+02:00

Le Particelle Elementari written by Michel Houellebecq and has been published by La Nave di Teseo Editore spa this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2021-07-15T00:00:00+02:00 with Fiction categories.


Le particelle elementari sono i costituenti più semplici della materia: ed è in esse che Michel Djerzinski, biologo molecolare vicino al premio Nobel, cerca il significato di una vita che gli sfugge. Ha quarant’anni, è figlio di una hippie che lo ha abbandonato per fuggire in California, e la sua esistenza dedicata agli studi scientifici lo ha portato all’isolamento e all’impermeabilità a qualunque emozione. Il suo sogno è clonare gli esseri umani per assicurare loro un futuro di immortalità e perfezione. Michel ha un fratellastro, Bruno, il cui destino non potrebbe essere più diverso: insegnante di lettere, razzista, ossessionato dal sesso e per questo costretto a entrare e uscire dalle cliniche psichiatriche. Sia la morbosità patologica di Bruno sia l’asettica razionalità di Michel sono il risultato dell’ambiente che li circonda: un mondo fatto di solitudini e dominato dal caso, in cui i desideri sembrano scaturire dagli spot pubblicitari. Due vite parallele destinate a incontrarsi attraverso relazioni familiari e sentimentali sfuggenti, un romanzo che racconta in modo esemplare la società contemporanea nella sua ricerca, affatto scontata, di un vero amore.



Le Particelle Elementari


Le Particelle Elementari
DOWNLOAD

Author : Antonio Ereditato
language : it
Publisher: Il Saggiatore
Release Date : 2017-06-22

Le Particelle Elementari written by Antonio Ereditato and has been published by Il Saggiatore this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2017-06-22 with Science categories.


L’uomo è sempre andato alla ricerca degli elementi fondamentali della Natura, per decifrarne il linguaggio, indagarne le possibilità, evitarne le insidie: da ultimo, svelarne i segreti. Dietro ogni nuova misurazione si cela una possibile scoperta e, dietro ancora, un nuovo modo di interpretare la realtà e di viverla. Antonio Ereditato – fisico delle particelle elementari fra i più autorevoli – racconta l’affascinante cammino che ci ha portato dapprima a ipotizzare, quindi a scoprire e infine a interrogare quella vertiginosa trama di molecole, atomi, elettroni, fotoni e quark che costituisce il tessuto ultimo delle cose.Questo viaggio intorno all’infinitamente piccolo è fatto di azzardi, smentite e conferme: da Democrito a Dalton, da Newton ad Einstein, da Thomson a Rutherford, passando per Bohr, Fermi e Pontecorvo, segue le particelle attraverso i primi strumenti rivelatori in grado di individuarne la presenza lungo sottili tracce d’argento, all’interno dei calorimetri che ne misurano l’energia, nelle camere a bolle che ne fotografano le scie affilate, fino al Large Hadron Collider, l’enorme acceleratore del cern in cui osserviamo le particelle scontrarsi a una velocità vicinissima a quella della luce. Molti i territori attraversati: la meccanica e l’elettrodinamica quantistica, la teoria dei quark, l’antimateria; molte le scoperte, come quelle recentissime del bosone di Higgs, delle oscillazioni di neutrino e delle onde gravitazionali; molte le ipotesi di lavoro aperte, nel solco delle evidenze sperimentali ottenute e alla luce di quelle ancora solo immaginabili. La meta? Oggi come allora: trovare la forza che origina e tiene insieme il Tutto.Le particelle elementari non è solo una straordinaria guida al mondo invisibile: è la testimonianza emozionante di uno scienziato che ha consacrato la vita alla ricerca e ne ripercorre le tappe salienti, in un intreccio indissolubile tra le aspirazioni personali e le grandi sfide che la scienza oggi si appresta a fronteggiare. Del resto, macrocosmo e microcosmo coincidono nel mondo delle Particelle elementari. Un mondo che reclama naviganti curiosi, pronti a cogliere il minimo segnale all’orizzonte, perché, come sa ogni marinaio di vedetta, è proprio nell’impalpabile barlume che vacilla in lontananza la promessa della terraferma.



The Elementary Particles


The Elementary Particles
DOWNLOAD

Author : Michel Houellebecq
language : en
Publisher: Vintage
Release Date : 2001-02-06

The Elementary Particles written by Michel Houellebecq and has been published by Vintage this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2001-02-06 with Fiction categories.


An international literary phenomenon, The Elementary Particles is a frighteningly original novel–part Marguerite Duras and part Bret Easton Ellis-that leaps headlong into the malaise of contemporary existence. Bruno and Michel are half-brothers abandoned by their mother, an unabashed devotee of the drugged-out free-love world of the sixties. Bruno, the older, has become a raucously promiscuous hedonist himself, while Michel is an emotionally dead molecular biologist wholly immersed in the solitude of his work. Each is ultimately offered a final chance at genuine love, and what unfolds is a brilliantly caustic and unpredictable tale. Translated from the French by Frank Wynne.



Atomised


Atomised
DOWNLOAD

Author : Michel Houellebecq
language : en
Publisher: Random House
Release Date : 2011-11-30

Atomised written by Michel Houellebecq and has been published by Random House this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2011-11-30 with Fiction categories.


Half-brothers Michel and Bruno have a mother in common but little else. Michel is a molecular biologist, a thinker and idealist, a man with no erotic life to speak of and little in the way of human society. Bruno, by contrast, is a libertine, though more in theory than in practice, his endless lust is all too rarely reciprocated. Both are symptomatic members of our atomised society, where religion has given way to shallow 'new age' philosophies and love to meaningless sexual connections. Atomised tells the stories of the two brothers, but the real subject of the novel is the dismantling of contemporary society and its assumptions, its political incorrectness, and its caustic and penetrating asides on everything from anthropology to the problem pages of girls' magazines. A dissection of modern lives and loves. By turns funny, acid, infuriating, didactic, touching and visceral.



L Atomo E Le Particelle Elementari Dalla Scienza Degli Antichi Alle Superstringhe Di Oggi


L Atomo E Le Particelle Elementari Dalla Scienza Degli Antichi Alle Superstringhe Di Oggi
DOWNLOAD

Author : Massimo Teodorani
language : it
Publisher:
Release Date : 2015

L Atomo E Le Particelle Elementari Dalla Scienza Degli Antichi Alle Superstringhe Di Oggi written by Massimo Teodorani and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2015 with Science categories.




Fisica Quantistica L Atomo Le Particelle Elementari Le Forze Fondamentali


Fisica Quantistica L Atomo Le Particelle Elementari Le Forze Fondamentali
DOWNLOAD

Author : Alessio Mangoni
language : it
Publisher:
Release Date : 2020-06-19

Fisica Quantistica L Atomo Le Particelle Elementari Le Forze Fondamentali written by Alessio Mangoni and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2020-06-19 with categories.


L'atomo è sempre stato al centro dell'attenzione delle scienze che studiano la natura. Inizialmente considerato come particella fondamentale e indivisibile della materia, da cui il nome, è stato inquadrato dalla fisica, grazie alle sue teorie, che ne ha compreso i costituenti e le proprietà. La nascita e lo sviluppo della fisica quantistica, che ha rivoluzionato il modo di pensare di molti, scienziati e non, ha finalmente permesso una descrizione finale ed elegante della particella che forma le molecole di cui è fatta la materia: l'atomo. Gli atomi sono i mattoni della materia, mentre le particelle elementari sono i costituenti ultimi delle particelle e, quindi, anche degli atomi. In aggiunta, ciascuna interazione fondamentale possiede una particella elementare che ha le funzioni di mediatrice di tale forza. Un esempio è il fotone, mediatore dell'interazione elettromagnetica. Si parlerà delle particelle elementari della fisica, raggruppate nel cosiddetto Modello Standard, come ad esempio i quark che compongono protoni e neutroni che a loro volta formano il nucleo degli atomi. La natura intera funziona grazie alla collaborazione delle quattro forze fondamentali. La gravità e l'interazione elettromagnetica sono le più note e spesso sono sufficienti le loro formulazioni classiche, non quantistiche per trattare i fenomeni che accadono nella vita quotidiana. Tuttavia una teoria fisica, per essere tale, deve tenere conto della teoria quantistica e della relatività ristretta di Einstein e di tutte le loro conseguenze. Quali sono dunque, nel dettaglio e se esistono, le teorie quantistiche e relativistiche che regolano le quattro forze fondamentali della natura?



L Atomo E Le Particelle Elementari Dalla Scienza Degli Antichi Alle Superstringhe Di Oggi Manuale Per Studenti E Ricercatori


L Atomo E Le Particelle Elementari Dalla Scienza Degli Antichi Alle Superstringhe Di Oggi Manuale Per Studenti E Ricercatori
DOWNLOAD

Author : Massimo Teodorani
language : it
Publisher:
Release Date : 2023

L Atomo E Le Particelle Elementari Dalla Scienza Degli Antichi Alle Superstringhe Di Oggi Manuale Per Studenti E Ricercatori written by Massimo Teodorani and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2023 with Science categories.




Particelle Elementari E Le Leggi Della Fisica


Particelle Elementari E Le Leggi Della Fisica
DOWNLOAD

Author : Richard P. Feynman
language : it
Publisher: Lectio brevis
Release Date : 2018

Particelle Elementari E Le Leggi Della Fisica written by Richard P. Feynman and has been published by Lectio brevis this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2018 with Science categories.




Radura


Radura
DOWNLOAD

Author : giacinty plexyx plescia
language : en
Publisher: Lulu.com
Release Date :

Radura written by giacinty plexyx plescia and has been published by Lulu.com this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on with categories.




Recent Developments In Particle Symmetries


Recent Developments In Particle Symmetries
DOWNLOAD

Author : A Zichichi
language : en
Publisher: Academic Press
Release Date : 2013-10-22

Recent Developments In Particle Symmetries written by A Zichichi and has been published by Academic Press this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2013-10-22 with Science categories.


Recent Developments in Particle Symmetries focuses on the advancements of processes, technologies, reactions, transformations, and approaches in particle symmetries. The selection first offers information on higher symmetries and deviations from unitary symmetry, including S matrix and perturbation theory and bootstrap theory of octet enhancement. The text then ponders on broken symmetries and sum rules and difficulties of relativistic U(6). Discussions focus on covariant models, unitary, Coleman's theorems, saturation of commutation relations and particle multiplets, and exact internal symmetry. The manuscript elaborates on CP violation, K decay and CP violation, and proton-antiproton annihilations at rest. The text then takes a look at the value of internal symmetries, low-energy hyperon-proton interactions, and strange resonances. Discussions focus on mesonic and baryonic resonances, hierarchy of internal symmetries, well-ordered violation of internal symmetries, and the combination of internal and geometrical symmetries in the physics of elementary particles. The selection is a valuable source of information for readers wanting to study particle symmetries.