[PDF] Piccole Ferite Grandi Rinascite - eBooks Review

Piccole Ferite Grandi Rinascite


Piccole Ferite Grandi Rinascite
DOWNLOAD
AUDIOBOOK
READ ONLINE

Download Piccole Ferite Grandi Rinascite PDF/ePub or read online books in Mobi eBooks. Click Download or Read Online button to get Piccole Ferite Grandi Rinascite book now. This website allows unlimited access to, at the time of writing, more than 1.5 million titles, including hundreds of thousands of titles in various foreign languages. If the content not found or just blank you must refresh this page





Piccole Ferite Grandi Rinascite


Piccole Ferite Grandi Rinascite
DOWNLOAD
AUDIOBOOK
READ ONLINE
Author : Massimo Giusti
language : it
Publisher: Edizioni Mondadori
Release Date : 2022-03-29

Piccole Ferite Grandi Rinascite written by Massimo Giusti and has been published by Edizioni Mondadori this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2022-03-29 with Self-Help categories.


Noi esseri umani non siamo vasi di porcellana, siamo fatti per cadere, magari romperci, ma abbiamo tutte le potenzialità per rialzarci e rimettere insieme i pezzi: è questa la nostra natura. Il nostro cervello, infatti, è costituito da un'intricata rete di fili elettrici fatta di miliardi di connessioni neurali, un'immensa ragnatela che si modifica costantemente permettendoci un continuo adattamento: si chiama plasticità cerebrale. Siamo costruiti, insomma, per rialzare la testa anche dopo aver subito le ferite più dolorose o aver sopportato la più difficile delle esperienze: è ciò che viene definito resilienza. Siamo abituati a pensare che le grandi esperienze traumatiche che possono piegare un individuo siano gli eventi eclatanti di cui si parla sui giornali o che vediamo nelle serie tv. Invece sottovalutiamo tremendamente le piccole esperienze traumatiche, i cosiddetti traumi con la "t" minuscola, i traumi minori che, se ripetuti nel tempo, possono segnare l'esistenza di una persona creando modalità di relazione, di comportamento e modi di pensare tossici e controproducenti. Massimo Giusti, grazie alla sua chiarezza espositiva e alla sua grande esperienza terapeutica, in Piccole ferite, grandi rinascite ci insegna proprio come è possibile riconoscere questi schemi che ingabbiano la nostra vita, ma soprattutto come romperli attraverso pratiche ed esercizi quotidiani. Il libro è diviso in tre sezioni: le persone sensibili, le persone razionali, le persone egocentrate. Ognuno di noi, sebbene sia un insieme complesso e meraviglioso di egocentrismo, razionalità e sensibilità, tende a mostrare in modo più spiccato uno di questi aspetti. Infatti in ciascuna delle sezioni è presente un percorso guidato con approfondimenti teorici, esercizi pratici e storie di rinascita, perché non è mai troppo tardi per iniziare a costruire la propria strada verso il cambiamento e la felicità.



Piccole Ferite Grandi Rinascite


Piccole Ferite Grandi Rinascite
DOWNLOAD
AUDIOBOOK
READ ONLINE
Author : Massimo Giusti
language : it
Publisher:
Release Date : 2022

Piccole Ferite Grandi Rinascite written by Massimo Giusti and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2022 with categories.




Piccole Ferite Grandi Rinascite Un Percorso Di Cura Interiore Attraverso La Psicologia Positiva


Piccole Ferite Grandi Rinascite Un Percorso Di Cura Interiore Attraverso La Psicologia Positiva
DOWNLOAD
AUDIOBOOK
READ ONLINE
Author : Massimo Giusti
language : it
Publisher:
Release Date : 2022

Piccole Ferite Grandi Rinascite Un Percorso Di Cura Interiore Attraverso La Psicologia Positiva written by Massimo Giusti and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2022 with Psychology categories.




Sempre Mezzo Pieno


Sempre Mezzo Pieno
DOWNLOAD
AUDIOBOOK
READ ONLINE
Author : Massimo Giusti
language : it
Publisher: Edizioni Mondadori
Release Date : 2023-12-18

Sempre Mezzo Pieno written by Massimo Giusti and has been published by Edizioni Mondadori this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2023-12-18 with Self-Help categories.


Questo è un libro insolito sul pensiero positivo: non trasuda entusiasmo e non ti promette la felicità. Pensare positivo, infatti, non serve quando tutto funziona, ma quando la vita va storta e ti accadono cose che mettono a rischio il tuo benessere psicologico, quando non riesci a goderti quanto di buono hai, boicottando la tua stessa serenità. Prova a ripensare ai momenti in cui hai perso il sorriso, in cui hai scelto di condividere la tua frustrazione anziché le tue gioie o anche solo una piccola cosa bella. Il primo passo per uscire da questo stato di rassegnazione è alimentare la speranza di un miglioramento che si è spenta oppure non è ancora nata. Se hai tra le mani questo libro è perché questo primo passo hai scelto di compierlo. Sempre mezzo pieno è costruito per guidarti verso ciò che significa "pensare positivamente", e per aiutarti a strutturare un approccio alla vita proattivo, costruttivo e resiliente. Per farlo ti accompagnerò attraverso 32 semplici regole: nessuno, del resto, comincerebbe a studiare la fisica quantistica senza avere solide basi di matematica. E questo libro è proprio un corso dal basso, un manuale teorico-pratico da consultare periodicamente, ogni volta che ne avrai bisogno. Troverai tecniche e strategie del pensiero positivo, ma ti spiegherò anche le difficoltà nell'applicarle e come superarle. Riporterò dati scientifici sullo studio della felicità e ti parlerò delle abitudini da adottare ma anche di quelle da evitare. Ti spiegherò quali caratteristiche tue e delle persone che ti circondano sono incompatibili con la tua crescita personale. Non posso prometterti che Sempre mezzo pieno risolverà tutti i tuoi problemi, ma se 1) leggi il libro, 2) pratichi gli esercizi, 3) ripeti gli esercizi fino a quando sarai in grado di farli senza aver bisogno di consultarlo, allora è possibile che la tua relazione con il mondo, con gli altri e, soprattutto, con te stesso parta, finalmente, con un sorriso.



Testimonianze Di Memorie Ferite Il Trauma E La Rinascita


Testimonianze Di Memorie Ferite Il Trauma E La Rinascita
DOWNLOAD
AUDIOBOOK
READ ONLINE
Author : AA. VV.
language : it
Publisher: Mimesis
Release Date : 2024-05-31T00:00:00+02:00

Testimonianze Di Memorie Ferite Il Trauma E La Rinascita written by AA. VV. and has been published by Mimesis this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2024-05-31T00:00:00+02:00 with History categories.


A trent’anni dalle stragi mafiose del 1993 di Firenze, Milano e Roma, per la prima volta Palermo ha provato a ricucire le ferite inferte da quegli attentati, riunendo in un convegno magistrati, uomini di Chiesa, storici dell’arte, restauratori e soprattutto familiari delle vittime e testimoni diretti di quella guerra che ha fatto decine di morti e danni incalcolabili al patrimonio artistico del Paese. Il desiderio di raccontarsi, condividere quel dolore, testimoniando un’esperienza che è stata trauma e perdita, è partito proprio da loro. Il testo, che raccoglie gli atti del Convegno, prende spunto da una ricerca condotta da Alessandra Dino sulla valenza simbolica degli eventi drammatici del ’93 e dalle sollecitazioni provenienti dalle tante persone incontrate e intervistate. Il saggio vuole essere un tributo che Palermo offre alle altre città ferite e ai tanti cittadini che da quei fatti sono stati oppressi. Un cerchio che si chiude, ma per continuare a riprodurre nuove spirali sempre più ampie; una celebrazione della memoria, indivisibile dal desiderio di rinascita, nonché da una decisa e forte richiesta di verità.



Hotel Portofino


Hotel Portofino
DOWNLOAD
AUDIOBOOK
READ ONLINE
Author : J. P O’Connell
language : en
Publisher: Simon and Schuster
Release Date : 2021-12-23

Hotel Portofino written by J. P O’Connell and has been published by Simon and Schuster this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2021-12-23 with Fiction categories.


PRE-ORDER BOOK 2 OF THE HOTEL PORTEFINO SERIES, COMING OUT JANUARY 2024. ***NOW A MAJOR ITV DRAMA*** A heady historical drama about a British family who open an upper-class hotel on the magical Italian Riviera during the ‘Roaring 20s’. Hotel Portofino has been open for only a few weeks, but already the problems are mounting for its owner Bella Ainsworth. Her high-class guests are demanding and hard to please. And she’s being targeted by a scheming and corrupt local politician, who threatens to drag her into the red-hot cauldron of Mussolini’s Italy. To make matters worse, her marriage is in trouble, and her children are still struggling to recover from the repercussions of the Great War. All eyes are on the arrival of a potential love match for her son Lucian, but events don’t go to plan, which will have far reaching consequences for the whole family. Set in the breathtakingly beautiful Italian Riviera, Hotel Portofino is a story of personal awakening at a time of global upheaval and of the liberating influence of Italy’s enchanting culture, climate and cuisine on British ‘innocents abroad’, perfect for fans of Downton Abbey and The Crown.



Quiete E Visione Profonda


Quiete E Visione Profonda
DOWNLOAD
AUDIOBOOK
READ ONLINE
Author : Amadeo Solé-Leris
language : it
Publisher: Pariyatti
Release Date : 2016-04-27

Quiete E Visione Profonda written by Amadeo Solé-Leris and has been published by Pariyatti this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2016-04-27 with Religion categories.


"... Cominciai a seguire l'insegnamento del Buddha dal momento in cui capii che il vero e proprio non è una religione - una fede in una Divinità e in una relazione con Essa, comunque articolata -, ma un umanesimo e, più concretamente, un sistema etico-psicologico che propone metodi pratici per raggiungere, qui e ora, la piena realizzazione delle proprie potenzialità benefiche. In Occidente, l'insegnamento del Buddha è stato più volte 'interpretato' in senso più o meno teistico: il Buddha come Dio o come sua rappresentazione/manifestazione. Ma quando mi resi conto che il Buddha (il Risvegliato) non pretendeva essere un Dio o un profeta, bensì esempio supremo di ciò che l'essere umano può diventare, mi dissi: “Questo sì che ha un senso: il Risvegliato insegna agli altri, come risvegliarsi". Questo testo vuole contribuire alla compren­sione della natura pratica e concreta dell'in­segnamento del Buddha, il cui cuore è l'esercizio meditativo. Vi sono delineate le sue caratteristiche essenziali, per offrire al lettore non specializzato un'introduzione generale, che possa incoraggiare a farne esperienza. “Nel 1972 in Sri Lanka (...) ebbi la fortuna di leggere le parole del Buddha: la spiegazione di quello che lui stesso aveva sperimentato, e di come anche altri possano arrivare alla stessa esperienza. E così scoprii la straordinaria semplicità e la profonda concretezza del sentiero di quiete e visione profonda, da lui indicato. Mi dedicai, quindi, allo studio dell'antica lingua pali e dei testi. Nel 1974 feci un corso di meditazione Vipassana con il maestro indo-birmano S.N. Goenka; questa pratica dell'insegnamento del Buddha mi convinse ad accettare la sua validità , come guida di vita, e ad impegnarmi da allora al continuativo esercizio meditativo di Vipassana. Ben sapendo che è una strada lunga, a ogni passo mi appare giusta e benefica."



The Life Of The Buddha


The Life Of The Buddha
DOWNLOAD
AUDIOBOOK
READ ONLINE
Author : Bhikkhu Nyanamoli
language : en
Publisher: Buddhist Publication Society
Release Date : 1992

The Life Of The Buddha written by Bhikkhu Nyanamoli and has been published by Buddhist Publication Society this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 1992 with Buddhists categories.


Among the numerous lives of the Buddha, this volume may well claim a place of its own. Composed entirely from texts of the Pali Canon, the oldest authentic record, it portrays an image of the Buddha which is vivid, warm, and moving. Chapters on the Buddha's personality and doctrine are especially illuminating, and the translation is marked by lucidity and dignity throughout.



Economy Of The Unlost


Economy Of The Unlost
DOWNLOAD
AUDIOBOOK
READ ONLINE
Author : Anne Carson
language : en
Publisher: Princeton University Press
Release Date : 2009-04-11

Economy Of The Unlost written by Anne Carson and has been published by Princeton University Press this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2009-04-11 with Literary Criticism categories.


The ancient Greek lyric poet Simonides of Keos was the first poet in the Western tradition to take money for poetic composition. From this starting point, Anne Carson launches an exploration, poetic in its own right, of the idea of poetic economy. She offers a reading of certain of Simonides' texts and aligns these with writings of the modern Romanian poet Paul Celan, a Jew and survivor of the Holocaust, whose "economies" of language are notorious. Asking such questions as, What is lost when words are wasted? and Who profits when words are saved? Carson reveals the two poets' striking commonalities. In Carson's view Simonides and Celan share a similar mentality or disposition toward the world, language and the work of the poet. Economy of the Unlost begins by showing how each of the two poets stands in a state of alienation between two worlds. In Simonides' case, the gift economy of fifth-century b.c. Greece was giving way to one based on money and commodities, while Celan's life spanned pre- and post-Holocaust worlds, and he himself, writing in German, became estranged from his native language. Carson goes on to consider various aspects of the two poets' techniques for coming to grips with the invisible through the visible world. A focus on the genre of the epitaph grants insights into the kinds of exchange the poets envision between the living and the dead. Assessing the impact on Simonidean composition of the material fact of inscription on stone, Carson suggests that a need for brevity influenced the exactitude and clarity of Simonides' style, and proposes a comparison with Celan's interest in the "negative design" of printmaking: both poets, though in different ways, employ a kind of negative image making, cutting away all that is superfluous. This book's juxtaposition of the two poets illuminates their differences--Simonides' fundamental faith in the power of the word, Celan's ultimate despair--as well as their similarities; it provides fertile ground for the virtuosic interplay of Carson's scholarship and her poetic sensibility.



Nature And Madness


Nature And Madness
DOWNLOAD
AUDIOBOOK
READ ONLINE
Author : Paul Shepard
language : en
Publisher: University of Georgia Press
Release Date : 2011-07-01

Nature And Madness written by Paul Shepard and has been published by University of Georgia Press this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2011-07-01 with Nature categories.


Through much of history our relationship with the earth has been plagued by ambivalence--we not only enjoy and appreciate the forces and manifestations of nature, we seek to plunder, alter, and control them. Here Paul Shepard uncovers the cultural roots of our ecological crisis and proposes ways to repair broken bonds with the earth, our past, and nature. Ultimately encouraging, he notes, "There is a secret person undamaged in every individual. We have not lost, and cannot lose, the genuine impulse."