[PDF] Seneca Tra Gli Zombie - eBooks Review

Seneca Tra Gli Zombie


Seneca Tra Gli Zombie
DOWNLOAD

Download Seneca Tra Gli Zombie PDF/ePub or read online books in Mobi eBooks. Click Download or Read Online button to get Seneca Tra Gli Zombie book now. This website allows unlimited access to, at the time of writing, more than 1.5 million titles, including hundreds of thousands of titles in various foreign languages. If the content not found or just blank you must refresh this page





Seneca Tra Gli Zombie


Seneca Tra Gli Zombie
DOWNLOAD
Author : Rick Dufer
language : it
Publisher: Feltrinelli Editore
Release Date : 2022-04-07T00:00:00+02:00

Seneca Tra Gli Zombie written by Rick Dufer and has been published by Feltrinelli Editore this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2022-04-07T00:00:00+02:00 with Body, Mind & Spirit categories.


Come si sopravvive all’incertezza, alla dispersione dell’attenzione? Come si smette di vivere da zombie? Il pericolo che oggi corriamo di smarrirci nel rumore è altissimo e la capacità di orientarci nel caos, o nel vuoto di vite “con il pilota automatico”, è sempre più labile. Come zombie privi di coscienza, ci lasciamo dirigere da forze che non capiamo né padroneggiamo. E così finiamo col perdere il controllo e diventiamo qualcosa che non ci piace. Eppure, possiamo riprendere il bandolo delle nostre esistenze. Rick DuFer ci conduce lungo un percorso che, senza lasciare spazio a scappatoie e scusanti, ci porterà a recuperare il gusto della responsabilità, dell’esercizio della riflessione e, soprattutto, del dubbio. Di fatto, la filosofia è uno strumento eccellente per contrastare lo tsunami di informazioni, fraintendimenti, rabbia e illusioni da cui siamo investiti. Epitteto, Seneca e Marco Aurelio, così come Cartesio, Daniel Dennett, Spinoza e molti altri, sono personaggi di una vicenda del pensiero che cerca di dare all’essere umano i mezzi per non deragliare nell’esistenza. Oggi Rick DuFer confeziona una cassetta degli attrezzi per il lettore che voglia non solo adattarsi allo spirito del suo tempo, ma anche scegliere liberamente cosa diventare, in un mondo nel quale tendiamo a farci sempre più simili a tutti gli altri.



Critica Della Ragion Demoniaca


Critica Della Ragion Demoniaca
DOWNLOAD
Author : Rick Dufer
language : it
Publisher: Feltrinelli Editore
Release Date : 2024-03-19T00:00:00+01:00

Critica Della Ragion Demoniaca written by Rick Dufer and has been published by Feltrinelli Editore this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2024-03-19T00:00:00+01:00 with Philosophy categories.


Fin dall’antichità il famoso motto “Conosci te stesso” corrispondeva alla ricerca del proprio daimon, ovvero di quella forza (o serie di forze) che agita la nostra esistenza, impossessandosene. Secondo Eraclito, questi “demoni” sono nostri alleati; Cartesio, invece, li considera temibili avversari. La storia della filosofia e della letteratura è costellata di filosofi “indemoniati”. Socrate è posseduto dal demone della maieutica e della curiosità; il demone di Spinoza è la libertà d’espressione; Kafka è ossessionato dal demone del dubbio e dell’incapacità. Poi ci siamo noi, ormai non più felici né infelici, ma disfelici: da quali demoni siamo stati invasi? Come possiamo riconoscerli e, mettendoli a nudo, sconfiggerli? Oggi i demoni formano una moltitudine: quello dell’attenzione, per esempio, cerca di catturare la nostra vita in un gorgo di contenuti che ammutolisce la nostra vera essenza; o il demone della dopamina da popolarità ci spinge alla soddisfazione di bisogni sempre più effimeri; moderni odradek infestano i social network, spingendoci verso una condizione anestetizzante di illusoria amortalità. Ma se è vero che ogni demone porta con sé caratteristiche e punti di forza peculiari, è altrettanto vero che tutti hanno in comune un tallone d’Achille e questo ci permette di riconoscerli per evitare di caderne vittima. Con il tono diretto e il gusto per la provocazione che lo contraddistinguono, Rick DuFer cerca di scandagliare le molte entità che oggi prendono possesso della nostra vita, e segnala anche precise vie di fuga dalle nevrosi cui non siamo affatto condannati.



La Parola A Don Chisciotte


La Parola A Don Chisciotte
DOWNLOAD
Author : Riccardo Dal Ferro (Rick Dufer)
language : it
Publisher: Feltrinelli Editore
Release Date : 2023-02-14T00:00:00+01:00

La Parola A Don Chisciotte written by Riccardo Dal Ferro (Rick Dufer) and has been published by Feltrinelli Editore this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2023-02-14T00:00:00+01:00 with Philosophy categories.


In un’epoca in cui dare sentenze e valutazioni è immediato, facile e gratuito, mentre la curiosità è diventata merce rara e preziosa, i personaggi dei libri prendono la parola e, con l’affilata e illuminante saggezza di chi non ha una reputazione da difendere, fanno emergere i pensieri più profondi che dovrebbero interpellare la nostra umanità attuale. Sam Gamgee è deluso dalla paura che abbiamo di mettere un piede fuori casa, don Chisciotte si sente ferito nell’orgoglio quando vede la nostra mancanza di autoironia. Il Socrate di Platone dissente da chi è sempre intento a gettare un velo di verità assoluta sui dubbi che dovrebbero guidarci. E poi ancora, il pianeta Solaris è disgustato dalla nostra incapacità di guardarci dentro, così come Dracula rimane perplesso di fronte alla nostra fascinazione per il male. Nove personaggi letterari dicono la loro, innescando attraverso i dialoghi satirici con Rick appassionanti ragionamenti filosofici su chi siamo, dove stiamo andando, da cosa rifuggiamo, a cosa diamo valore. Con vena tagliente e pungente argomentazione, La parola a don Chisciotte è un tentativo di ricordarci che dovremmo spogliarci dei nostri pregiudizi. E che i libri sono vivi, sempre, e spesso più vivi di noi. Dal filosofo più irriverente del web, nove dialoghi immaginari con illustri personaggi letterari, per mettere il dito, e provare a curare le “piaghe” della nostra umanità zombificata.



Tutte Le Vite Di Spinoza


Tutte Le Vite Di Spinoza
DOWNLOAD
Author : Maxime Rovere
language : it
Publisher: Feltrinelli Editore
Release Date : 2022-06-14T00:00:00+02:00

Tutte Le Vite Di Spinoza written by Maxime Rovere and has been published by Feltrinelli Editore this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2022-06-14T00:00:00+02:00 with Philosophy categories.


Un ebreo? Un portoghese? Un mercante? Un filosofo? Lui firmava le sue lettere Bento, Benedictus o, semplicemente, B. Spinoza nacque ad Amsterdam, in una famiglia di ebrei sefarditi costretti a convertirsi al cristianesimo e fuggiti dal Portogallo. Nell’Olanda del Seicento pensare, e quindi scrivere, sono atti, gesti spettacolari e coraggiosi. In questo tempo di rivoluzioni scientifiche e di guerre di religione, di epidemie e di vertiginosa espansione del commercio, i filosofi sono uomini d’azione. Conoscere Spinoza significa entrare nelle vite che si sono intrecciate con la sua: Saul Levi Morteira, il rabbino capo della comunità ebraica di Amsterdam; Adriaen Koerbagh, enciclopedista in anticipo di un secolo; Franciscus Van den Enden, attivista fortemente contrario a Luigi XIV; Stenone, anatomista geniale; Leibniz, che si confronta con Spinoza sulla grande scacchiera metafisica degli infiniti e delle virtù, di Dio e delle certezze. Nel racconto di Maxime Rovere la vita entra prepotentemente nella storia del pensiero e getta luce su un mondo lontano nei secoli. È un ritorno alle nostre origini nella forma di un sogno storico e filosofico, completamente costruito su fatti e testi: Spinoza è il protagonista dell’avventura della ragione moderna, di cui in questa grande narrazione si può seguire giorno per giorno la nascita, guardando come si animano le idee e come il pensiero si fa strada nell’esistenza. Non un romanzo scritto a partire da una storia vera, ma una ricerca per avvicinarsi, attraverso tutti i mezzi della letteratura, alla verità di un universo perduto.



Confessions Of The Flesh


Confessions Of The Flesh
DOWNLOAD
Author : Michel Foucault
language : en
Publisher: Vintage
Release Date : 2022-01-18

Confessions Of The Flesh written by Michel Foucault and has been published by Vintage this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2022-01-18 with Philosophy categories.


The fourth and final volume in Michel Foucault’s acclaimed History of Sexuality, completed just before his death in 1984 and finally available to the public One of the most influential thinkers of the twentieth century, Michel Foucault made an indelible impact on Western thought. The first three volumes in his History of Sexuality—which trace cultural and intellectual notions of sexuality, arguing that it has been profoundly shaped by the power structures applied to it—constitute some of Foucault’s most important work. This fourth volume posits that the origins of totalitarian self-surveillance began with the Christian practice of confession. The manuscript had long been secreted away, in accordance with Foucault’s stated wish that there be no posthumous publication of his unpublished work. With the sale of the Foucault archives in 2013, Foucault’s nephew felt that the time had come to publish this final volume in Foucault’s seminal history. Philosophically, it is a chapter in his hermeneutics of the desiring subject. Historically, it focuses on the remodeling of subjectivity carried out by the early Christian Fathers, who set out to transform the classical Logos of truthful human discourse into a theologos—the divine Word of a pure sovereign. What did God will in the matter of righteous sexual practice? Foucault parses out the logic of the various responses proffered by theologians over the centuries, culminating with Saint Augustine’s fascinating discussion of the libido. Sweeping and deeply personal, Confessions of the Flesh is a tour de force from a philosophical master



Marx Capital And The Madness Of Economic Reason


Marx Capital And The Madness Of Economic Reason
DOWNLOAD
Author : David Harvey
language : en
Publisher: Oxford University Press
Release Date : 2018

Marx Capital And The Madness Of Economic Reason written by David Harvey and has been published by Oxford University Press this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2018 with Business & Economics categories.


Prologue -- The visualisation of capital as value in motion -- Capital, the book -- Money as the representation of value -- Anti-value: the theory of devaluation -- Prices without values -- The question of technology -- The space and time of value -- The production of value regimes -- The madness of economic reason -- Coda



Agamemnon


Agamemnon
DOWNLOAD
Author : Aeschylus
language : en
Publisher:
Release Date : 1831

Agamemnon written by Aeschylus and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 1831 with categories.




Octavia


Octavia
DOWNLOAD
Author : Lucius Annaeus Seneca
language : en
Publisher:
Release Date : 1921

Octavia written by Lucius Annaeus Seneca and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 1921 with Rome categories.




English Conversation Made Natural


English Conversation Made Natural
DOWNLOAD
Author : Language Guru
language : en
Publisher:
Release Date : 2022-04-16

English Conversation Made Natural written by Language Guru and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2022-04-16 with categories.


Having trouble understanding or teaching English conversation? If so, try this book! As language learners and teachers ourselves, we understand the desire to learn or teach the real English language as used by native speakers. ESL textbooks and grammar workbooks are not only boring, but they also don't represent the real English language that is used every day. With our book English Conversation Made Natural, you can immerse yourself in real conversations that tell an authentic story through a variety of dialogues. Along the way, you'll also find several basic scenarios from daily life to improve your or your students' English language abilities. You will find both informal and formal English conversations between close friends, coworkers, family members, classmates, and strangers. This includes picking up prescriptions at the pharmacy, checking out books from the library, and ordering food at a restaurant. These dialogues will help prepare students to speak English in the adult world. - Each chapter comes with an ESL glossary to help explain new words and idioms very easily. - Students can test their understanding of each conversation using the comprehension questions. - Learn or teach English grammar naturally from texts written by native speakers from the USA. (The level of the material is best suited for intermediate adult learners or beginners who are looking for a challenge. ESL teachers may also find the material as an excellent teaching tool for the classroom.) Grab your copy now and get started today!



Masscult And Midcult


Masscult And Midcult
DOWNLOAD
Author : Dwight Macdonald
language : en
Publisher: New York Review of Books
Release Date : 2011-10-11

Masscult And Midcult written by Dwight Macdonald and has been published by New York Review of Books this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2011-10-11 with Social Science categories.


A New York Review Books Original An uncompromising contrarian, a passionate polemicist, a man of quick wit and wide learning, an anarchist, a pacifist, and a virtuoso of the slashing phrase, Dwight Macdonald was an indefatigable and indomitable critic of America’s susceptibility to well-meaning cultural fakery: all those estimable, eminent, prizewinning works of art that are said to be good and good for you and are not. He dubbed this phenomenon “Midcult” and he attacked it not only on aesthetic but on political grounds. Midcult rendered people complacent and compliant, secure in their common stupidity but neither happy nor free. This new selection of Macdonald’s finest essays, assembled by John Summers, the editor of The Baffler, reintroduces a remarkable American critic and writer. In the era of smart, sexy, and everything indie, Macdonald remains as pertinent and challenging as ever.