[PDF] Smetto Quando Voglio Ma Anche No 21 Giorni Per Scoprire Come Stare Sui Social In Modo Consapevole - eBooks Review

Smetto Quando Voglio Ma Anche No 21 Giorni Per Scoprire Come Stare Sui Social In Modo Consapevole


Smetto Quando Voglio Ma Anche No 21 Giorni Per Scoprire Come Stare Sui Social In Modo Consapevole
DOWNLOAD

Download Smetto Quando Voglio Ma Anche No 21 Giorni Per Scoprire Come Stare Sui Social In Modo Consapevole PDF/ePub or read online books in Mobi eBooks. Click Download or Read Online button to get Smetto Quando Voglio Ma Anche No 21 Giorni Per Scoprire Come Stare Sui Social In Modo Consapevole book now. This website allows unlimited access to, at the time of writing, more than 1.5 million titles, including hundreds of thousands of titles in various foreign languages. If the content not found or just blank you must refresh this page





Smetto Quando Voglio Ma Anche No 21 Giorni Per Scoprire Come Stare Sui Social In Modo Consapevole


Smetto Quando Voglio Ma Anche No 21 Giorni Per Scoprire Come Stare Sui Social In Modo Consapevole
DOWNLOAD
Author : Riccardo Pozzoli
language : it
Publisher:
Release Date : 2019

Smetto Quando Voglio Ma Anche No 21 Giorni Per Scoprire Come Stare Sui Social In Modo Consapevole written by Riccardo Pozzoli and has been published by this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2019 with Computers categories.




Smetto Quando Voglio Ma Anche No


Smetto Quando Voglio Ma Anche No
DOWNLOAD
Author : Riccardo Pozzoli
language : it
Publisher: De Agostini
Release Date : 2019-04-09T00:00:00+02:00

Smetto Quando Voglio Ma Anche No written by Riccardo Pozzoli and has been published by De Agostini this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2019-04-09T00:00:00+02:00 with Computers categories.


Dall’autore bestseller di Non è un lavoro per vecchi C’è chi li ama alla follia e ne fa un uso smodato. Chi li detesta e pensa siano la causa di tutti i mali della società. Chi non ammetterà mai di esserne dipendente, chi ci bazzica ma non si espone, chi ci si diverte senza subirli. Che li si ami o si odi, è passato il tempo in cui si credeva che i social media fossero una moda passeggera: quindici anni fa, quando Facebook muoveva i primi passi, e i vari Snapchat, Instagram, Musically erano ancora da venire, senza saperlo stavamo assistendo a una svolta irreversibile nel nostro modo di comunicare. Oggi ci serviamo dei social per rendere pubblici dettagli anche intimi delle nostre vite, per tenerci aggiornati, informarci, fare acquisti, e purtroppo anche per litigare, invidiare vite altrui apparentemente perfette, farci sfruttare dalle aziende e farci ingannare dai politici, fino a casi estremi di bullismo e persecuzioni. È comprensibile che, insieme alla diffusione dei social, aumenti la preoccupazione per i loro risvolti negativi. Il “benessere digitale” è un’esigenza così sentita che spesso vengono proposte soluzioni drastiche (e irrealistiche) come chiudere tutti i propri account e sottoporsi a una vera propria dieta digitale. Riccardo Pozzoli, invece, che della comunicazione sui social ha saputo fare una professione di grande successo, propone un approccio molto più fresco e amichevole. Se è vero che tutti noi siamo umani e commettiamo qualche peccato (o più di uno) sui social, possiamo scoprire insieme come disinnescare i comportamenti dannosi per noi e per gli altri. In 21 giorni, il tempo che basta per acquisire nuove abitudini o trasformare quelle vecchie: non serve più tempo per imparare a incorporare in modo consapevole i social nella nostra vita quotidiana, senza permettere che ce la rovinino ma, anzi, cogliendone i vantaggi. Con un po’ di leggerezza e il giusto senso della misura.



Prometto Che Ti Dar Il Mondo


Prometto Che Ti Dar Il Mondo
DOWNLOAD
Author : Giulia Lamarca
language : it
Publisher: De Agostini
Release Date : 2021-09-07

Prometto Che Ti Dar Il Mondo written by Giulia Lamarca and has been published by De Agostini this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2021-09-07 with Self-Help categories.


Attraverso il racconto dei suoi viaggi, Giulia Lamarca ripercorre la sua storia drammatica quanto straordinaria: una storia che parla di disabilità, ma soprattutto di amore, di perseveranza e di libertà. Una testimonianza che resta attaccata alla pelle. Un'autrice capace di portarci lontano con la sua voglia di vivere e di non arrendersi mai. Giulia ha diciannove anni e davanti a sé una storia ancora tutta da scrivere e riempire di colori ed esperienze. Poi un motorino, una curva presa male in un pomeriggio qualunque, e la realtà che conosceva viene cancellata di colpo. Davanti a lei si apre un'altra vita, che include una nuova compagna di viaggio: una carrozzina. Nel corso di nove lunghi mesi in ospedale, Giulia deve imparare a guardare il mondo da un nuovo punto di vista, a muoversi, a sentirsi se stessa. Dall'ospedale, però, porta con sé anche l'incontro con Andrea, un giovane tirocinante fisioterapista che riesce a conquistarla con la sua tenacia e la sua dolcezza. Un giorno, lui le fa una proposta "folle": partire insieme per l'Australia. E, quasi per scherzo, lei accetta. Senza sapere che quell'aereo lo prenderanno davvero, che il loro amore diventerà sempre più grande e che non si fermeranno più. Quel viaggio sarà l'occasione per cambiare prospettiva, mettersi alla prova, conoscersi meglio e comprendere, infine, che i limiti sono innanzitutto dentro di noi. Viaggio dopo viaggio, impresa dopo impresa, Giulia si ritrova a scalare il Machu Picchu, a salire sulla Muraglia cinese, a contemplare la fioritura dei ciliegi in Giappone... E inizia a comprendere non solo che, carrozzina o no, può andare alla conquista del mondo, ma che può spendersi in prima persona per l'inclusione - e trasmettere forza agli altri. Con la sua grinta e allegria, Giulia rappresenta per tutti noi una chiamata a uscire dalla nostra zona di comfort e a misurarci con le nostre paure e i nostri sogni "impossibili": è questa l'unica via per avere davvero la vita che vogliamo. Con la sua complessità, le sue contraddizioni e tutta la sua bellezza. «Giulia Lamarca non è semplicemente una travel blogger, è un'influencer della positività. La sua storia è una favola moderna.» - Corriere della Sera



L Equilibrio Invisibile


L Equilibrio Invisibile
DOWNLOAD
Author : Ilaria Messuti
language : it
Publisher: De Agostini
Release Date : 2023-02-28

L Equilibrio Invisibile written by Ilaria Messuti and has been published by De Agostini this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2023-02-28 with Medical categories.


L'endocrinologia è una materia strana, di cui si parla poco, percepita come un mondo misterioso, affascinante, a tratti inafferrabile. Allo stesso tempo, però, è sulla bocca di tutti: i famosi "ormoni" fanno parte del nostro linguaggio quotidiano, e vengono chiamati in causa per le motivazioni più disparate. Ma sappiamo davvero cosa sono, esattamente? L'equilibrio invisibile ci spiega finalmente, una volta per tutte, come funziona uno dei sistemi più importanti della nostra biologia. Perché sono ormoni quelli che controllano il metabolismo e che danno sostanza alle ossa; sono ormoni quelli che ci fanno venire sonno al momento giusto, e che regolano i cicli mestruali come orologi; e sono sempre gli ormoni a indicare agli organi come e quanto devono attivarsi, influenzando la nostra temperatura, la forma fisica e perfino l'umore. Grazie alla sua esperienza professionale, e con una capacità innata di raccontare la propria materia in maniera semplice, perfino negli aspetti più ostici, Ilaria Messuti ci guida attraverso le paure più comuni tra i suoi pazienti, i falsi miti duri a morire e le mode (soprattutto alimentari) che impazzano sul web. Ci insegna a districarci fra tante approssimazioni dannose, e ci fornisce gli strumenti per capire come interpretare i segnali del nostro corpo. Non offre rimedi miracolosi, ma qualcosa di ben più prezioso: pagina dopo pagina, impariamo a dubitare di spiegazioni troppo comode, e iniziamo a comprendere il sotterraneo, incredibilmente complesso, e in questo senso sì davvero miracoloso, equilibrio che regge e muove la nostra vita.



Onlife Fashion


Onlife Fashion
DOWNLOAD
Author : Giuseppe Stigliano
language : en
Publisher: Lid Publishing
Release Date : 2022

Onlife Fashion written by Giuseppe Stigliano and has been published by Lid Publishing this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2022 with Biography & Autobiography categories.


In an era marked by sudden and profound change, the fashion world has also experienced significant transformations. Its boundaries, its rationale and its protagonists have all been redefined, with these changes continuing now and in the future. The purpose of this book is to analyze this market with particular focus on the segment defined as "high-end" and to provide entrepreneurs, professionals, workers in the sector, consultants, and business/fashion students, a context to understand better the latest and most up-to-date ideas and how to govern their growth. The starting point for the book's discussion begins with the title of the book, which emphasizes two important characteristics regarding its context: the increasingly blurred distinction between offline and online - hence the term "onlife" - and the absence of rules, given the obvious out-of-date nature of those on which fashion companies have based their business strategies in recent decades. This has led the authors to propose a handbook of new rules, suitable for a world that increasingly appears to be lacking them.



Semantic Polarities And Psychopathologies In The Family


Semantic Polarities And Psychopathologies In The Family
DOWNLOAD
Author : Valeria Ugazio
language : en
Publisher: Routledge
Release Date : 2013-08-21

Semantic Polarities And Psychopathologies In The Family written by Valeria Ugazio and has been published by Routledge this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2013-08-21 with Psychology categories.


The gap between psychotherapeutic practice and clinical theory is ever widening. Therapists still don’t know what role interpersonal relations play in the development of the most common psychopathologies. Valeria Ugazio bridges this gap by examining phobias, obsessive-compulsions, eating disorders, and depression in the context of the family, using an intersubjective approach to personality. Her concept of “semantic polarities” gives a groundbreaking perspective to the construction of meaning in the family and other interpersonal contexts. At no point is theory left in the wasteland of abstraction. The concreteness of the many case studies recounted, and examples taken from well-known novels, will allow readers to immediately connect the topics discussed with their own experience.



Create Uniqueness


Create Uniqueness
DOWNLOAD
Author : Riccardo Pozzoli
language : en
Publisher: Kogan Page Publishers
Release Date : 2019-09-03

Create Uniqueness written by Riccardo Pozzoli and has been published by Kogan Page Publishers this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2019-09-03 with Business & Economics categories.


Create your dream job by turning your passion into a profitable business. The business world has completely changed. The old routes to building a successful organization have been entirely revolutionized. In a world which is being transformed with a speed that was unthinkable barely a generation ago, the doors have been thrown wide open to serial entrepreneurs, digital innovators and career reinventors. In Create Uniqueness, Riccardo Pozzoli, one of Italy's most successful entrepreneurs, and co-founder of the fashion phenomena The Blonde Salad, shares his story about creating a thriving business and building rewarding work environments. Create Uniqueness is a passionate yet practical guide to identifying a business idea, embracing new ways of working, thinking unusually and building a great company without losing sense of your original idea.



The Book Of Disquiet


The Book Of Disquiet
DOWNLOAD
Author : Fernando Pessoa
language : en
Publisher: Serpent's Tail
Release Date : 2017-08-17

The Book Of Disquiet written by Fernando Pessoa and has been published by Serpent's Tail this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2017-08-17 with Fiction categories.


The Book of Disquiet is one of the great literary works of the twentieth century. Written over the course of Fernando Pessoa's life, it was first published in 1982, pieced together from the thousands of individual manuscript pages left behind by Pessoa after his death in 1935. Now this fragmentary modernist masterpiece appears in a major new edition that unites Margaret Jull Costa's celebrated translation with the most complete version of the text ever produced. It is presented here, for the first time in English, by order of original composition, and accompanied by facsimiles of the original manuscript. Narrated principally by an assistant bookkeeper named Bernardo Soares - an alias of sorts for Pessoa himself - The Book of Disquiet is 'the autobiobraphy of someone who never existed', a mosaic of dreams, of hope and despair; a hymn to the streets and cafs of 1930s Lisbon, and an extraordinary record of the inner life of one of the century's most important writers. This new edition represents the most complete vision of Pessoa's genius.



Silences Images


Silences Images
DOWNLOAD
Author : Ian Grosvenor
language : en
Publisher: History of Schools and Schooling
Release Date : 1999

Silences Images written by Ian Grosvenor and has been published by History of Schools and Schooling this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 1999 with Classrooms categories.


In so doing they raise different questions about history and historical practice."--BOOK JACKET.



Career Guidance A Handbook For Policy Makers


Career Guidance A Handbook For Policy Makers
DOWNLOAD
Author : OECD
language : en
Publisher: OECD Publishing
Release Date : 2004-12-10

Career Guidance A Handbook For Policy Makers written by OECD and has been published by OECD Publishing this book supported file pdf, txt, epub, kindle and other format this book has been release on 2004-12-10 with categories.


This joint publication of the OECD and the EU gives policy makers practical tools to tackle weaknesses in many countries' career guidance systems including limited access, particularly for adults; failure to develop career management skills; inappropriate training; and poor service coordination.